وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اساسی‌ترین رویکرد وزارت کار و سازمان بهزیستی پس از پیشگیری و ایجاد زندگی راحت برای معلولین بازگردانی و ورود این افراد به بطن جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش مراقبت در منزل در مسیر توان بخشی مبتنی بر جامعه اظهار کرد: ما باید برای معلولین فرصت برابر فراهم کرد و آن‌ها را به بطن جامعه بازگردانیم و این امر با توان بخشی در کانون خانواده، زیر نظر سازمان بهزیستی و ارگان‌های مردم نهاد میسر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ما در جامعه‌ی صنعتی شاهد صنایعی هستیم که معلولیت خاموش و ناتوانی در دراز مدت به وجود می‌آورند.

ربیعی گفت: سازمان بهزیستی باید به مرحله‌ی پیش از معلولیت باز گردد و با مشاور و آزمایش‌های قبل از ازدواج از به وجود آمدن معلولیت جلوگیری کند.

وی در خصوص اهداف وزارت کار و سازمان بهزیستی بیان کرد: اساسی‌ترین رویکرد وزارت کار و بهزیستی پس از پیشگیری و زندگی راحت برای معلولان بازگردانی و ورود این افراد به بطن جامعه و ایجاد فرصت برابر برای فعالیت و کار در جامعه است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تحقیق استراتژی پیشگیری باید جامعه به استفاده از گروه‌های داوطلب باز گردد و ما باید لذت کمک به دیگران را به نسل جدید انتقال دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۴
با همین آرزوها این معلولان زندگی کردن و در نهایت هم مردن یا میمیرن و این آرزوها محقق نخواهد شد. شما دوران وزارت را سپری کن نفر بعد هم خواهد آمد و از آرزوهای قشنگش خواهد گفت، کودگان معلول جوان و جوانانش مسن و مسن هایش خواهند مرد. بطن جامعه هم با این معلولین کنار خواهند آمد. اصلاً جای نگرانی نیست آسوده باشید.
آخرین اخبار