استاندار قزوین گفت: با تدوین طرح یکپارچه سازی مدیریت کشاورزی دشت قزوین لازم است این طرح برای تصویب در سفر هیات دولت به استان آماده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی  در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی باید مدیریت یکپارچه در خصوص کشاورزی دشت قزوین متناسب با شرایط بومی اتخاذ شود تا به عنوان یک الگوی توانمند به مناطق دیگر کشور نیز گسترش یابد.

وی افزود: با ترسیم الگوی مدیریتی مناسب در حوزه کشاورزی و ارائه آن به مرکز، می توانیم از امکانات ملی بیشتر بهره مند شویم.

وی براحداث صنایع تبدیلی، تقویت و افزایش تولید محصولات گلخانه ای تاکید کرد و افزود: استفاده از روشهای نوین آبیاری در بخش کشاورزی شاید بلند مدت باشد که در صورت صرفه جویی در مصرف آب می توان به افزایش کیفیت تولید محصولات کشاورزی کمک کرد.

همتی تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند، مسدود کردن چاه های غیرمجاز، مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه کشاورزی از موارد مهمی است که باید در استان جدی گرفته شود.

استاندار قزوین در ادامه بربهره مندی مناسب از توانمندی های استان و استفاده از تجارب استان های موفق در این زیمنه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با استافاده از کارهای موفق انجام شده می توان با هزینه کمتری طرح ها را اجرا کرد.

 همتی افزود: تشکیل شورای کشاورزی بصورت هفتگی از کارهای خوبی است که در زمان مدیریت آقای روزبه در استان صورت گرفته و این کار باید تداوم یابد.

وی یادآورشد: در حوزه کشاورزی نیز اولویت دادن به کارها جدی گرفته شود و برقراری یک سیستم مدیریتی مناسب با نظارت کارشناسی در خصوص مصرف منابع آبی ضروری است.

استانداربا تاکید بر اینکه برای تقویت کشاورزی استان بایستی جهادی عمل کنیم افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، توجه به تولید کالاهای استراتژیک، افزایش میزان و کیفیت محصولات تولیدی، توانمندی اقتصاد خانوار، افزایش اشتغال بایستی از حیطه کار ادارای فراتر رود و به یک اقدام انقلابی با تلاش شبانه روزی همراه با نوآفرینی تبدیل شود.

وی بیان کرد: کار جهادی همراه با تلاش مستمر و کارشناسی در حوزه کشاورزی بایستی در استان به یک فرهنگ تبدیل شود و ایده های جدید و کارآمدی در خصوص تقویت کشاورزی استان ترسیم شود تا در سفر هیات دولت به استان مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.

همتی افزود: ترسیم الگوی مدیریتی مناسب با هدف شتاب دادن به توسعه استان ضروری است که با مدیریت منطقی قابل تحقق است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: طرح ، یکپارچه ، اراضی ، تدوین ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.