مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از استان های برتر کشور درحوزه سواد آموزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید کمال الدین حسینی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان افزود: بیش از800 تشکل مردم نهاد در سطح استان فعال هستند که اجرای برنامه های سواد آموزی در سطح شهر ها و به خصوص مناطق حاشیه ای و بهره گیری از این موقعیت امری مهم است.

وی توجه به موضوع نزدیکی اقوام و مذاهب و تقریب را در برنامه های سواد آموزی ضروری خواند و گفت: درآموزش اتباع اگر به فرهنگ و رسوم آنان توجه شود موثر ترخواهد بود و برای سواد آموزان اتباع خارجی جذبه بیشتری خواهد داشت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با شاره به مراکز یادگیری و یاد دهی محلی (clc) افزود: این مراکز با ارائه برنامه های مهارتی، بهداشتی و مراقبت از خانواده می تواند زمینه مناسبی را برای جذب مخاطبین و رفع مشکلات خانواده های حاشیه نشین ایجاد کند.

حسینی رویکرد جدید برنامه های سواد آموزی را مخاطب محوری عنوان کرد و گفت: تالیف کتب سواد آموزی بر اساس نوع مخاطب و توجه به مشاغل افراد از ویژگی هایی است که در تدوین کتب جدید مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: 99.3 درصد اولیای دانش آموزان استان با سواد هستند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ایجاد مراکز یادگیری یاد دهی محلی، آموزش با خانواده و تدوین 115 عنوان کتاب و طرح کتب مشارکتی با بهزیستی، جهادکشاورزی، بهداشت و درمان، کمیته امدادامام خمینی(ره) و زندان ها را بخشی از برنامه های سوادآموزی استان برشمرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.