نخستین کاروان خادمین امام رضا(ع)، برای نخستین بار به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ اولین گروه از خادمان بارگاه منور رضوی برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از رواق مباركه دارالكرامه و صحن آزادی حرم مطهر امام رضا(ع) عازم كربلای معلی شدند.

در این مراسم پس از مرثیه سرایی ذاكر اهل بیت(ع)، محمد خوش چهره، خادمان بارگاه ملكوتی حضرت ثامن الحجج(ع) با عرض ارادت و كسب اجازه از محضر ولی نعمتشان گردهم آمدند و پس از قرائت صلوات خاصه در میان اشك شوق زائران و مجاوران به سمت فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد حركت كردند.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اعزام خادمین بارگاه منور رضوی برای نخستین بار به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی انجام می شود، گفت: در حال حاضر 46 نفر از خادمان بارگاه منور رضوی برای انجام كارهای مقدماتی و برپایی 4 موكب در مسیر نجف تا كربلا اعزام شدند و 168 خادم دیگر نیز در روزهای آتی رهسپار نجف اشرف می شوند.

سید خلیل منبتی افزود: تاکنون 30 تریلر و كامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی وارد كشور عراق شده است.

وی گفت: خادمان امام رضا(ع) با به اهتزاز درآوردن پرچم گنبد و بارگاه حرم مطهر رضوی و توزیع بسته بندی های متبرك، مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را با شمیم رضوی معطر می نمایند.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی تاكید كرد: افراد اعزامی از بین 6 هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه كشی انتخاب شده اند و همگی با لباس متحدالشكل خدمت در این راهپیمایی شركت می كنند.

منبتی همچنین از تشکیل تیم فرهنگی و خبری متشکل از روحانیون، قاریان، مداحان و خبرنگاران حرم مطهر رضوی برای برگزاری حلقه های معرفت، جلسات قرآن، برپایی عزاداری و پوشش خبری مناسب به همراه خدمه به كربلای حسینی خبر داد.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.