قم؛

احزاب حول محور اسلام، انقلاب، امام خميني و ولايت فقيه حرکت کنند

رئيس کميسيون برجام در جلسه مجمع اصولگرایان قم گفت: هرچند بايد از ظرفيت‌هاي جهاني استفاده کنيم اما تکيه اصلي ما بايد بر توانايي‌هاي داخلي باشد و با هوشياري از وابستگي به غرب بپرهيزيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رئيس کميسيون برجام در جلسه مجمع اصولگرايان قم که در مسجد شهيد مصطفي خميني قم برگزار شد، گفت: هر حزبي نياز به يک الگو و چارچوب دارد و بهترين چارچوب هماني است که مقام معظم رهبري تبيين کرده‌اند. ايشان در سال 78 در ديداري که با احزاب و جناح‌هاي مختلف داشتند تاکيد کردند که حول محور اسلام، انقلاب، امام خميني و ولايت فقيه حرکت کنيد و جبهه متحد دفاع از انقلاب تشکيل بدهيد.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند از آن جايي که جنس احزاب در ايران غربي است، فعاليتشان سخت است اما اگر حزبي در پي روشنگري و بصيرت‌افزايي باشد نه دستيابي به قدرت مي‌تواند نقش موثري داشته باشد.

عليرضا زاکاني انواع نفوذ دشمن پس از برجام را مورد توجه قرار داد و تاکيد کرد: دشمن از چند بخش در پي نفوذ است. يکي از سمت مردم؛ يعني با باور زدايي و تخريب اعتقادات مي‌خواهد شرايط را به سويي ببرد که عقبه انقلاب خالي شود. ديگري نفوذ در مجموعه‌هاي مدني و احزاب است تا آنها را تبديل به دست توانمندي براي توخالي کردن نظام کند و در نهايت نفوذ در نخبگان سياسي و مسوولين کشور است که با نزديک شدن به آنها و دادن اطلاعات غلط، آنها را دچار اشتباه محاسباتي در اداره مملکت کند.

وي تصريح کرد: اکنون دو نگاه بر کشور حاکم است، عده‌اي از مسوولين مي‌گويند ما بايد با همان اهداف و آرمان‌هايي که انقلاب کرديم مسير را ادامه بدهيم و اگر دچار مشکلات هستيم به خاطر فاصله گرفتن از همان آرمان‌هاست و عده‌اي مسوولين صراحتا مي‌گويند ما بايد انديشه‌هاي انقلاب را رها کنيم و در نظم نوين جهاني زير سايه آمريکا نقش ايفا کنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به فرق ديپلماسي ذلت-ديپلماسي عزت تصريح کرد: در ماجراي منا وزير خارجه به امير کويت متوسل شد که پادرمياني کند تا عربستان وزير بهداشت ما را راه بدهد اما با وجود پادرمياني امير کويت عربستان گفت اکنون 60 هزار حاجي شما در کشور ما هستند و اگر بخواهيم جور ديگري برخورد مي‌کنيم. پس از آن رهبر انقلاب با اقتدار تمام فرمودند که اگر عربستان همکاري نکند برخورد سخت و خشني از جانب ما خواهد ديد که نتيجه‌اش تغيير رفتار فوري دولت سعودي بود.

وي گفت: امروز رئيس جمهور روسيه به ايران مي‌آيد و پس از دو ساعت گفت‌وگو با رهبر انقلاب صراحتا مي‌گويد ما به شما اعتماد کامل داريم و رهنمودهايتان همواره برايمان راهگشا بوده است. اين عزت و اقتدار بهتر است يا زير سايه آمريکا رفتن؟

رئيس کميسيون برجام مجلس گفت: در دوم خرداد بعضي از مسوولان به اسم تنش‌زدايي مي‌گفتند ما بايد با طالبان و اسرائيل مذاکره کنيم. اگر اين کار را مي‌کرديم ملت ما تاکنون چند بار طعم بمباران‌هاي رژيم صهيونيستي را چشيده بود؟

وي با بيان اينکه مشکلات کشور به دست خودمان حل مي‌شود خاطرنشان کرد: هرچند بايد از ظرفيت‌هاي جهاني استفاده کنيم اما تکيه اصلي ما بايد بر توانايي‌هاي داخلي باشد و با هوشياري از وابستگي به غرب بپرهيزيم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.