معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طلاق مهمترین آسیب اجتماعی کنونی زنان کشور است و دلایل طلاق در کشور اکنون به ترتیب اعتیاد، کمبود مهارت های اجتماعی، دخالت اطرافیان و مشکلات اقتصادی است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طلاق مهمترین آسیب اجتماعی کنونی  زنان کشور است و دلایل طلاق در کشور اکنون به ترتیب اعتیاد، کمبود مهارت های اجتماعی، دخالت اطرافیان و مشکلات اقتصادی است.

حبیب الله مسعودی فرید گفت:بر اساس آمارهای سال 90، از 2.5 میلیون زن سرپرست خانواری که در کشور وجود دارد، 71 درصد به دلیل فوت همسر سرپرست شده‌اند و حدود یازده درصد به دلیل طلاق که گروه‌هایی که به دلیل طلاق سرپرست خانوار می‌شوند کیفیت زندگی بسیار پایین تری نسبت به زنانی دارند که همسر آنها فوت کرده دارند.

وی گفت: هم اکنون از 180 هزار زن سرپرست خانواری که در بهزیستی کشور داریم، 30 هزار خانواده به دلیل طلاق سرپرست خانواده شده اند.

وی گفت: در گذشته چهار درصد جمعیت معتادان کشور مربوط به زنان بود که این رقم اکنون به حدود 10 درصد رسیده است

وی اظهار کرد: اکنون در 180 شهر کشور مراکز مداخله در بحران بهزیستی کشور فعال است که این مرکز و اورژانس اجتماعی که از زیرمجموعه‌های آن است در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است و برای این مراکز 40 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که این رقم در سال‌های گذشته 8 تا 9 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.