رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: 72 درصد از محققان ایرانی مقیم خارج از کشور برای کمک به توسعه فناوری علاقمند هستند.

نصر‌ت‌الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با  خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: 70 درصد اقدامات این صندوق مشابه بنیادهای علم سایر کشورهاست و تا کنون 30 کرسی پژوهشی و تعداد 29 گرنت به محققان و اساتید اعطا شده است.

وی در ادامه افزود: زمان اعطای این کرسی 5 سال است و در صورتی که اساتید همکارهای خارجی معرفی کنند پنج سال به زمان کرسی پژوهشی اعطا شده اضافه خواهد شد.

ضرغام با اشاره به علاقمندی محققان ایرانی مقیم خارج از کشور برای کمک به توسعه فناوری تصریح کرد: 72 درصد از محققان ایرانی مقیم خارج علاقمندی خود را برای کمک به توسعه فناوری کشور اعلام کرده‌اند و در کرسی‌های پژوهشی اساتید می‌توانند علاوه بر انجام فعالیت های پژوهشی به جذب دانشجویان دکترا و پسا دکترا و شرکت در همایش‌های بین‌المللی اقدام کنند.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوری عنوان کرد: 430 مقاله ISI و اجرای 190 پروژه تحقیقاتی از دستاوردهای اعطای کرسی‌های پژوهشی است و از آن‌جایی که ارتقای استادیاران جوان بستگی به این کرسی‌ها دارند می‌توانند یک تا دو استاد یار جوان را به همکاری دعوت کنند.
 
ضرغام خاطر نشان کرد: نسبت طرح‌های مصوب این صندوق به طرح‌های دریافتی 36 درصد است و تاکنون 785 طرح با دانشگاه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ اجرایی شده است و در سال 94، 683 طرح به صندوق ارسال شده که از این تعداد 238 طرح به منظور ارائه حمایت به تصویب رسیده است.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار