تلاش نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه برای بازداشت عاملان حملات پاریس همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تلاش نیروهای امنیتی فرانسه برای بازداشت عاملان حملات پاریس ادامه دارد.

بر اساس این گزارش اقدامات سازمان های امنیتی فرانسه در چارچوب وضع فوق العاده در این کشور برای کشف ابهاد مبهم حملات پاریس ادامه دارد. نیروهای امنیتی در تلاش برای نابودی شبکه های سری هستند تا بار دیگر این حملات تکرار نشود.

نیروهای امنیتی فرانسه دو هزار و چهارصد بار به مناطق مختلف حمله کردند و در نتیجه این حملات یکصد و بیست و چهار نفر بازداشت شدند. همچنین یکصد و هفتاد و دو نفر در وضع حبس خانگی قرار گرفته اند. تلاش نیروهای امنیتی این است که صلاح عبدالسلام را بازداشت کنند. وی در حملات پاریس مشارکت داشت و توانست فرار کند و هنوز بازداشت نشده است.

فرد مظنون جدید دیگر محمد العبرینی جوان سی ساله بلژیکی بوده که تصاویر وی در دوربین ها شناسایی شده است. وی نیز توانست فرار کند و هنوز بازداشت نشده است. در عرصه نظامی، مجلس ملی فرانسه فعالیت نیروهای فرانسوی را در سوریه تمدید کرد.

قانون اساسی فرانسه تاکید می کند در صورتی که مدت حضور نیروهای فرانسوی در خارج از کشور از چهار ماه بیشتر شد باید رئیس جمهور فرانسه از پارلمان درخواست تمدید حضور این نیروها را دریافت کند و پارلمان فرانسه نیز با این درخواست موافقت کرد.

موافقت پارلمان با این درخواست غیرعادی نیست چرا که افکار عمومی فرانسه از تمدید حضور این نیروها در سوریه حمایت می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار