رئیس جمهور آمریکا از دولت های ترکیه و روسیه خواست در مواجهه با حادثه سقوط جنگنده روسی خویشتن دار باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، روسای جمهور آمریکا و فرانسه در این نشست خبری مشترک از ترکیه و روسیه خواستند با خویشتن‌داری از تشدید تنش‌ها جلوگیری کرده و با با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

باراک اوباما گفت ترکیه مانند هر کشوری حق دارد از تمامیت ارضی و حریم هوایی خود دفاع کند. فرانسوا اولاند نیز حادثه دیروز را مایه تاسف دانست و گفت بهتر است همه بر مبارزه با گروه داعش تمرکز کنند.

«باراک اوباما» همچنین تاکید کرد: مردم آمریکا در لحظه‌های خوب و بد کنار دوستان خود می‌مانند.

رئیس جمهور فرانسه نیز گفت بستن مرز ترکیه با سوریه برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها به اروپا ضروری است.

اولاند همچنین تاکید کرد باید با همکاری ترکیه راه‌حلی برای پناه‌جویان پیدا کنیم تا در کشور خود بمانند.

اولاند گفت فرانسه و آمریکا حملات هوایی خود علیه تروریست در سوریه و عراق را تشدید می‌کند. وی بار دیگر تاکید کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باید «هر چه زودتر» از قدرت کنار برود.

در پی حملات خونین تروریستی 22 آبان (13 نوامبر) به پاریس که حدود 130 کشته بر جای گذاشت، فرانسه اعلام کرد حملات هوایی خود علیه این گروه تروریستی را تشدید می‌کند.

فرانسه تلاش‌های دیپلماتیک و نظامی خود علیه داعش را گسترش داده است تا ائتلافی بزرگ برای نابودی این گروه تروریستی تشکیل دهد.

اولاند روز دوشنبه نیز با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس دیدار کرد. همچنین قرار است رئیس جمهور فرانسه با ولادیمیر پوتین، ریئس جمهور روسیه نیز دیدار کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار