گروهی از محققان آمریکایی نوعی خالکوبی الکترونیکی ایجاد کرده‌اند و قصد دارند از آن در صنایع نظامی، پزشکی و بانکداری استفاده کنند.

تبدیل شدن انسان به مدار الکترونیکی زندهبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از محققان شرکت آمریکایی چاتیک‌مون (Chaotic Moon Studio) تعریف جدیدی از ابزارهای پوشیدنی را ارائه داده‌اند. این شرکت با ترکیب حسگرها و رنگ‌های رسانا یک فناوری جدید با نام خالکوبی الکترونیکی (Tech tattoos) ایجاد کرده‌اند.

قرار گرفتن خالکوبی الکترونیکی روی بدن نیاز به عمل جراحی ندارد. این نوع خالکوبی بر خلاف خالکوبی‌های مشابه که به صورت دائم روی بدن قرار می‌گیرند، موقتی و قابل جداسازی است. با قرار گرفتن این خالکوبی روی بدن می‌توان تمام فعالیت‌های بدن مانند دما، فشارخون و ضربان قلب را زیر نظر گرفت.

اریک اشنایدر (Eric Schnider)، یکی از محققان شرکت چاتیک‌مون، گفت: «فناوری تولید شده توسط ما یک نوع حسگر تناسب اندام است. کاربر می‌تواند خالکوبی الکترونیکی را روی پوست قرار داده و در طول دوره‌ی درمان خود وضعیت بدن را زیر نظر بگیرد. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این خالکوبی برای پزشک کاربر ارسال می‌شود.»

اشنایدر اعلام کرد از این خالکوبی می‌توان در خدمات بانکداری و مالی نیز استفاده و پوست را به کارتی اعتباری برای نگهداری اطلاعات حساب کاربر تبدیل کرد. همچنین از این فناوری در ارتش و کنترل سلامتی سربازها استفاده خواهد شد.

خالکوبی الکترونیکی می‌تواند انسان‌ها را به یک مدار الکتریکی زنده و متحرک تبدیل کند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.