یکی از مراجع تقلید گفت: اگر بسیج نباشد همه دشمنان برای سیطره بر ایران غلبه خواهند کرد که این امر نشان دهنده اهمیت حضور و فعالیت بسیج در کشور است.

سیطره بسیج در برابر دشمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح امروز در دیدار با رئیس اوقاف و امور خیریه کشور به ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج ابتکار مهمی از سوی امام خمینی(ره) بود.
 
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اگر بسیج نباشد همه دشمنان برای سیطره بر ایران غلبه خواهند کرد که این امر نشان دهنده اهمیت حضور و فعالیت بسیج در کشور است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حل مشکلات اوقاف به صورت آمار مهم است گفت: اوقاف در پیش از اسلام بوده است و در اسلام پررنگ شده است و فعالیت خیریه است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: صدقه جاری همان صدقه‌ای است که ادامه دارد و به فقرا و نیازمندان تعلق می‌گیرد و در زندگی انسان‌ها همیشه وجود دارد که اسلام به این امر اهمیت داده است.
 
وی افزود:‌ اوقاف و امور فرهنگی و نشر کتاب‌های دینی به زبان‌های مختلف باید تبلیغ شود زیرا امروز جهان آماده پذیرش نشر اسلام و شیعه است.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: مسئله عزاداری مهم است اما باید به مشکل جوانان توجه شود زیرا باید جوانانی وجود داشته باشد که در امور عزاداری حضور داشته باشند.
 
وی عنوان کرد:در حال حاضر تبلیغات دشمن در حوزه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی بسیار است اوقاف باید از شیوه‌های مختلف برای مبارزه با این تبلیغات بهره‌مند شود که یکی از این شیوه‌ها حضور مبلغان در کشورهای مختلف جهان است.
 
وی تصریح کرد: باید اعتماد مردم را نسبت به اوقاف جذب کرد ، و جذب اعتماد مردم سبب مشارکت بیشتر مردم در امور وقف می‌شود.
 
در پایان خاطر نشان کرد: برخی مردم گمان می‌کنند که درآمد‌های وقف نباید صرف کارمندان و سازمان اوقاف شود از همین رو خواستار کوچک کردن این سازمان هستند و به طور معمول برخی از تشکیلات دولتی باید کوچک شوند.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.