سری دوم گنجینه‌ای از نگارخانه شیث، به استقبال هنر‌دوستان می‌رود.

شیث یحیی مدیر نگارخانه شیث در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ که هفته گذشته نمایشگاهی از گنجینه خود را برپا کرده بود، درخصوص برنامه این هفته گالری گفت: از جمعه 6 آذر،  مجموعه دیگری از گنجینه نگارخانه که در واقع سری دوم گنجینه محسوب می‌شود، در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مجموعه نیز آثاری از 3 نسل از هنرمندان تجسمی در حوزه‌های مختلف وجود دارد. هنرمندانی چون جواد حمیدی، محمود زنگنه، آندره گولریک از نسل‌های گذشته، شهرام کریمی، محمد‌علی افرازی، محسن کرمانشاهی و ... درگروه هنرمندان میانسال و تعداد دیگری که در مجموعه 20 نفر می‌شوند، کارهایشان در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود.

یحیی اضافه کرد: در این نمایشگاه حدود 35 اثر وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند تا چهارشنبه یازدهم برای بازدید به این نگارخانه مراجعه کنند.

وی با اشاره به بازدید خوبی که از سری اول این نمایشگاه شد، عنوان کرد: با توجه به این که کار‌های ارزشمندی در این مجموعه‌ها وجود دارد و برای فروش هم گذاشته نشده‌اند، این فضا فرصتی برای جوانان و دانشجویان هنر است تا با کار‌های نسل‌های مختلف آشنا شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تنوع کار‌ها نیز زیاد هستند و هر اثر برای خودش کلی حرف دارد؛ این نمایشگاه نیز برای یادآوری گذشتگان به نسل امروز برپا می‌شود، به همین علت است که می‌گویم هنرمندان جوان می‌توانند از این نمایشگاه تجربیاتی کسب کنند.

شیث یحیی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از هنرمندان اساتید هنر که نقش مهمی در حوزه هنر کشور داشته‌اند، متأسفانه امروزه به فراموشی سپرده شده‌اند؛ مثل استاد معمارزاده، همچنین این مجموعه با یادآوری چنین افرادی گاهی تعجب بازدید‌کنندگان را نیز بر می‌انگیزد و آن‌ها تازه‌ با دیدن کار‌ها پی به وجود برخی از هنرمندان و آثار ارزشمند آن‌ها می‌برند. این نمایشگاه دریچه‌ای بین هنر امروز و دیروز است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار