ترکیب مواد، تکنیکی است که خیلی از هنرمندان تمایل دارند به آن شیوه کار کنند.

ساناز حمزه‌ای، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: میکس مدیا یا ترکیب مواد یکی از تکنیک‌هایی است که این روزها طرفداران زیادی دارد و خیلی از هنرمندان این شیوه را برای خلق اثر انتخاب می‌کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه من به شخصه خیلی علاقه‌مند بودم که فلز را در کارم وارد کنم و وقتی که فرضاً با آبرنگ کار می‌کنم خودم را تنها محدود به این ابزار نمی‌دانستم. قبل از آنکه فلز را در کار بیاورم جستجوی زیادی کردم و مطالعه بسیار در این دوره داشتم و با مشاهده اینکه کسی تا کنون فلز را در نقاشی نیاورده شیوه‌ای خلاقانه را پیش گرفتم و از ترکیب فلز با آبرنگ اثر هنری خلق کردم.

وی با اشاره به اینکه 8 سال است نقاشی می‌کشد تصریح کرد: به نظر من در حوزه هنر، هم طبق قواعد و اصول پیش رفتن اهمیت دارد و هم خلاقیت و بی‌پروایی. این دو در کنار هم می‌توانند هنرمند را به موفقیت برسانند. از طرفی با در نظر داشتن اینکه هنرمندان یا حسی هستند یا منطقی بهره بردن از این دو مورد هر کدام در هر هنرمند متفاوت است.

وی یادآور شد: وقتی که هدف فردی از خلق اثر بعد اقتصادی و فروش کار باشد بدون شک در نظر گرفتن ذائقه هنری مخاطب اهمیت می‌یابد اما وقتی که هنرمند بخواهد ابداع داشته باشد و یا حرف و نگاه تازه‌ای را منتقل کند توجه بیشتری به باورهای شخصی و نگاه هنری‌اش دارد.

وی خاطرنشان کرد: خود من مدت‌هاست روی ماشین‌ها کار می‌کنم در حالیکه می‌دانم شاید هیچ‌کس علاقه‌مند نباشد تا به دیوار پذیرایی خانه‌اش تصویر ماشین را بیاورد اما من چون به دنبال نگاه‌ هنری خودم بودم و تمایز برایم حائز اهمیت بود این سوژه را دنبال کردم.

وی در پایان گفت: در این چند سال در نمایشگاه‌هایی که حضور داشتم کمتر دیدم که بازدیدکنندگان راجع به آثار نظر بدهند و اساتید نیز به نقاط قوت کار بیشتر توجه دارند و هنرمند را در نمایشگاه تشویق می‌کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.