سایتی که در آن به شهروندان می گفت تجربه ی زورگیری های اتفاق افتاده برایشان را گزارش دهند، فیلتر شد.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ یکی با قمه دیگری با چاقو برخی اوقات هم با ضرب و شتم فیزیکی، خلافکارانی که برای به دست آوردن مال شما جانتان را به خطر می اندازند.

بسیاری از کسانی که ساکن شهرهای بزرگ هستند ماجراهای مختلف زورگیری را یا خودشان تجربه کردند و یا از نزدیکانشان شنیده اند، خاطراتی بسیار تلخ که علاوه بر ضررهای مالی و جانی تا مدت ها از لحاظ روحی بررویشان تاثیر می گذارد.

به همین منظور چند کاربر اینترنت که تجربه مواجه شدن با زورگیران نیز داشته اند، سایتی ایجاد کردند که در آن شهروندان پیشنهاد می دادند تا تجربه برخورد با زورگیران را شرح دهند، به این سبک نقاط پرخطر شهر های بزرگ شناسایی شود.

طراحان این سایت درباره ی خود نوشته بودند : «ما خودمون چند دفعه تا الان در تهران جلومون رو گرفتن و ازمون با چاقو و قمه خفت گیری کردن. به همین خاطر به این فکر افتادیم که وب سایت «خفت گیری» رو درست کنیم تا از همۀ کسانی که خفت گیری شده بخوایم تا جایی و ساعتی که ازشون در تهران خفت گیری شده رو اضافه کنن. اینجوری می‌تونیم محله‌های خطرناک شهر رو ببینیم کجاها هستن و همه ببینن که چه محله‌هایی در شهرمون خطرناک هستن. امیدواریم یه روزی اونقدر امنیت در شهرمون بالا بره که ما هم این وب سایت رو تعطیل کنیم»

خفت سایت خفتگیری گرفته شد

اما حالا با گذشت مدتی کوتاه از فعالیتش، این سایت  فیلتر شده است. آخرین مطلبی که در سایت خفتگیری بارگذاشته شده "از همۀ رفقایی که این چند روز همکاری کردن توی شبکه های اجتماعی، رسانه ها و تماس گرفتن و ایده های خوبی دادن بهمون ممنونیم و ببخشید که اینقدر زود فیلتر شدیم."

این موضوع را از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پیگیر شدیم.

خرم آبادی دبیر کارگروه مصادیق مجرمانه در خصوص فیلتر شدن این سایت چنین گفت: سایت خفت گیری این امکان را برای کاربران فراهم می کرد که در روی نقشه قربانیانی را که مورد سرقت و تهاجم قرار گرفته اند را مشخص کند. این اقدام توسط فردی صورت گرفنه بود که رضایت مرجع قضایی را دارا نبوده و صحت و سقم این نقاط مشخص شده روی نقشه کذب بوده است.

لذا به جای کمک به مردم دلهره و تشویش را به آنان منتقل می کرد به همین سبب و در پی شکایات کاربران از سایت خفت گیری، فیلترینگ این سایت در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح شد و در نتیجه آن سایت خفت گیری فیلتر شد، همچنین امکان تهمت زدن این سایت به افراد بی گناه و همچنین گناهکار جلوه دادن آنان نیز وجود داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
گزاش از نوروزبیگی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
بنام خدا باسلام

شاید علت فیلتر شدنش این باشه که برای خفت گیران آموزش روشهای جدیدتر وجود نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۴
مرسی که انقد سریع به شکایات و نظرات مردم رسیدگی میکنین!‌:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
عجب