نماینده مردم گرگان: امیدواریم در اجرای مسئله برجام شاهد برطرف شدن اشکالات جدی با توجه به دغدغه های رهبری انقلاب باشیم.

طاهری: لزوم توجه به دغدغه های رهبری در برجام
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعلی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنان خود در صحن علنی مجلس پیرامون اجرای برجام، اظهار داشت: برجام با همه فراز و نشیب‌ها تصویب شده و با نامه تاریخی رهبری معظم انقلاب به دولت ابلاغ گردید، اما با کمال تعجب و تاسف هیچ‌یک از دغدغه‌های رهبری در پاسخ آقای روحانی جدی گرفته نشد که امیدواریم در اجرای این مسئله شاهد برطرف شدن اشکالات جدی برجام باشیم.

وی ادامه داد: دولت محترم لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور را به مجلس ارائه کرده است، این اقدام که می‌تواند به ثبات برنامه‌های مهم در راستای پیشرفت کشور منجر شود، متاسفانه به مسئله فرهنگ هیچ‌گونه توجهی نکرده است.

وی با انتقاد از دولت پیرامون بررسی لایحه برنامه توسعه گفت: انتقاد ما از دولت این است که در روند بررسی این لایحه در مجلس به صورت دلسوزانه مساعدت داشته باشند تا مهمترین نقیصه این لایحه که دیده نشدن فرهنگ می‌باشد، برطرف شود.

نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس پیرامون فاجعه حج تمتع سال‌جاری افزود: مراسم حج تمتع امسال با کمال تاثر با فاجعه‌ای بی‌نظیر همراه شد و تاسفبارتر اینکه مجامع بین‌المللی و حتی بسیاری از کشورهای اسلامی در قبال این جنایت سکوتی خفت‌بار پیشه کردند، لذا از دولت انتظار داریم که به صورت جدی برای مجازات عاملان این قتل‌عام پیگیری جدی نمایند.

وی با انتقاد از وعده‌های دولت در خصوص پیگیری مسائل اقتصادی گفت: برخلاف وعده‌های تبلیغاتی آقای رئیس‌جمهور که قرار بود هر 100 روز مسائل اقتصادی را ساماندهی کنند، اکنون بعد از گذشت بیش از 2 سال نه تنها اتفاق ویژه‌ای رخ نداد، بلکه به بهانه کنترل تورم اکنون شاهد رکود کم‌سابقه‌ای در فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

وی گفت: براساس نظر کارشناسان از دیماه سال 92 روندی نزولی در بازار سرمایه ایران شکل گرفت، به گونه‌ای که 202 هزار میلیارد تومان معادل 60 میلیارد دلار از ارزش بورس از بین رفت.

نماینده مردم گرگان در مجلس افزود: همانطور که کارشناسان اقتصادی که از لحاظ تفکر سیاسی به دولت نزدیک هستند می‌گویند راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور نگاه به دست بیگانگان نیست، همانطور که اکنون در دوران پسابرجام با وجود همه رفت و آمدهای هیئت‌های غربی، هیچ اتفاق اقتصادی رخ نداده است.

وی افزود: راه‌حل مشکلات کشور تبعیت کامل از رهبری انقلاب است که در اجرای اقتصاد مقاومتی اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

طاهری ادامه داد: در بسیاری از موارد مانند غنی‌سازی 20 درصد، پیشرفت‌های نانو، هوافضا و دانش‌بنیان و از این قبیل، هرجا که از اوامر رهبری تبعیت کرده‌ایم به موفقیتی بی‌سابقه دست یافته‌ایم.

وی در خصوص خطر نفوذ در کشور اظهار داشت: امروز دغدغه‌های رهبری ما هشدار ایشان در خصوص خطر نفوذ است، لذا از رئیس‌جمهور انتظار داریم همانگونه که در سخن از رهبری دم می‌زنند، در عمل نیز خطر نفوذ را جدی گرفته و اظهاراتی دشمن خوشحال کن بیان نکنند. 

نماینده مردم گرگان بیان داشت: اندیشکده امنیت آمریکای نوین در خصوص نفوذ به ایران خطاب به دولتمردان آمریکایی اظهار داشته است که برای نفوذ فرصت‌های مالی جدیدی برای بخش خصوصی و کارآفرینان و نیز جامعه مدنی ایران ایجاد کنید که این بیانگر جدی بودن خطر نفوذ می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، ادامه داد: از این مشکلات می‌توان به افزایش سقف وام ازدواج به جای وام خودرو که نیاز ضروری کشور نیست، اشاره کرد، همچنین افزایش قیمت خرید گندم استان با توجه به کیفیت بالای آن و افزایش یارانه‌های کشاورزی برای بهبود نهادهای این صنعت از اولویت‌های ضروری می‌باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار