معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت: امسال با افزوده شدن 406 کلاس درس، آمار کلاس های در استان به 24 هزار و 402 افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،ابراهیم محمدی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق 24 گانه استان که در محل سالن اجلاس اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری تاکنون مشخصات 565 هزار و 647 دانش آموز در سامانه سناد (سامانه ثبت نام دانش آموزان) ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 8هزار و 198 نفر افزایش داشته است که این آمار بدون احتساب دانش آموزان بزرگسال می باشد.

محمدی تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته تعداد دانش آموزان استان در دوره تحصیلی پیش دبستانی، متوسطه نظری و متوسطه فنی و حرفه ای و کارو دانش کاهش یافته است اما در مقاطع ابتدایی، استثنایی و متوسطه دوره اول تعداد دانش اموزان افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته تعداد 23 هزار و 996 کلاس درس در استان تشکیل شده بود که امسال با افزوده شدن 406 کلاس درس، این آمار به 24 هزار و 402 کلاس افزایش یافته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان ادامه داد: امسال تاکنون مجوز 17 هزار ساعت حق التدریس به مناطق آموزش و پرورش استان داده شده است که در صورت اجرای صحیح شیوه نامه ساماندهی، نیاز بعدی استان محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون 997 نفر با فرا رسیدن موعد بازنشستگی از سیستم خارج شده اند؛ افزود: در برخی مقاطع مورد نیاز و بمنظور استفاده از تجربیات این عزیزان، تعداد 556 نفر بصورت داوطلبانه استمرار خدمت یافته اند.

تحلیل وضعیت منطقه بر اساس آمار ها و شاخص های برنامه پنجم توسعه، استقرار کامل نظام جامع برنامه ریزی در منطقه و مدارس تابعه، تطبیق آمار و اطلاعات موجود در سیستمها با آمار واقعی در حوزه های مدرسه، کلاس، دانش آموز و پرسنل، برگزاری جشنواره تولید محتوای الکترونیکی و تبیین شیونامه نوزدهمین برنامه معلم پژوهنده از جمله موراد مورد تاکید معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان در این جلسه بود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.