وی با اشاره به اینکه مدرسه جلوه ای از حیات طیبه است ،اظهار کرد: با این تغییر نگاه به مدرسه به این نکته اساسی پی برده می شود که مدرسه یک موجود رشد یابنده و زنده برای رشد و تعالی با همه ابعاد است .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف مدرسه کیفی ایجاد و ارتقای حیات است و قطعا باید مدرسه بستر سازی لازم و ایجاد فرصت برای تحقق مراتب حیات طیبه را فراهم آورد.
زرافشان بیان کرد:مدرسه شرایط را به نحوی برای دانش آموز باید بیان کند که در فرایند یاددهی و یادگیری نه تنها تعلیم و تربیت لازم محقق شود بلکه زندگی دانش آموزان رشد یافته و به حیات طیبه نزدیک شود.
وی اظهار کرد: چنین تغییری در مدرسه و روند تعلیم و تربیت موجب می شود نظام تعلیم و تربیت در خدمت موضوعات یادگیری باشد که در این مسیر خودیادگیرنده یعنی دانش آموز نقش اساسی را خواهد داشت.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: باید نظام تعلیم و تربیت کشور از موضوعات درسی و معلم به عنوان محور یاددهی به سمت یادگیرنده و دانش آموز حرکت کند و این مهم محقق نخواهد شد مگر توجه به نیازهای یادگیرنده که همان دانش آموز است.
این مقام مسئول اظهار کرد: تربیت تمام ساحتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید است و ملاک تربیت در همه بخش ها نیز فطرت انسانی است.
وی با بیان اینکه در ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری، رهبری و مدیریت موثر مدیران مدارس از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: عوامل و بخش های متعدد مدرسه باید در این مسیر هم جهت شوند و این نکته نیز با آگاهی مدیران از ویژگی ها و راههای تحقق مدرسه کیفی عملی می شود.
زرافشان خراسان رضوی را یکی از استان های موفق در اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه یادکرد و گفت: گزارشات ارائه شده در این زمینه نشان می دهد که این استان در این رابطه حرکت خوبی را آغاز کرده است.
انتهای پیام/ت