رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است و جزو دانشگاه نسل سوم در آموزش فناوری‌های نوین و مهارت‌های پژوهشی و آموزشی به شمار می‌رود است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد اخباری در نشست بررسی ظرفیت‌های اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های قفقاز و امضای تفاهمنامه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: هر چقدر به توانایی و تبادل افکار و اطلاعاتمان به صورت منطقه‌ای با در نظر گرفتن مشترکات بومی انجام دهیم قطعا کارآمدی بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با این حرکت می‌توانیم جلوی نفوذ فرامنطقه‌ای را گرفته و سرنوشت خودمان را به دست خودمان رقم بزنیم، یادآور شد: به دلیل همجواری ایران با کشورهای حوزه ققفاز نظیر ترکیه، آذربایجان و گرجستان و ... به راحتی می‌توانیم با دانشگاه‌های این کشور ارتباط و تعامل دوسویه ایجاد کرده و از ظرفیت و توانمندی‌‌های آنها بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضرورت توانمندی علوم و فنون جدید را بیان کرد و ادامه داد: اهدافی که دانشگاه جامع علمی کاربردی در توسعه برنامه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی دنبال می‌کند تقویت و توانمندسازی این ارتباطات و تعاملات فی‌مابین است.

اخباری تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی دیپلماسی علمی را به عنوان یک رویکرد جدید به جد دنبال می‌کند و ما درصدد بالا بردن افزایش مهارت دانشجویان درصدد ارتقای توانمندی دیگر دانشگاه‌ها هستیم تا از این توانمندی‌ها در مسیر توسعه توانمندی‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه نظام مهارتی کشور است و جزو دانشگاه نسل سوم در آموزش فناوری‌های نوین و مهارت‌های پژوهشی و آموزشی به شمار می‌رود که از این ظرفیت می‌توان در توسعه ارتباطات استفاده کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی د ادامه به فارغ‌التحصیل شدن یک میلیون دانشجو در مراکز علمی و کاربردی کشور اشاره کرد و افزود: 78 درصد این فارغ‌التحصیلان شاغل هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.