معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به 70 هزار بیکار در سطح استان اردبیل گفت: 60 درصد این افراد را تحصیل‌کردگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که در حوزه علمی توانایی‌های لازم را ندارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ طاهر شریفی با انتقاد از نداشتن سواد علمی عمیق تحصیل کرده‌های دانشگاهی استان بیان کرد: متاسفانه تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی استان از توانمندی علمی مناسب و بالایی برخوردار نیستند که این امر حاصل عدم ارائه مناسب آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف تحصیلی و بی‌توجهی به جنبه‌های مختلف آموزشی است.

وی با اشاره به 70 هزار بیکار در سطح استان اردبیل گفت: 60 درصد این افراد را تحصیل‌کردگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که در حوزه علمی توانایی‌های لازم را نداشته و به همین دلیل نتوانسته‌اند برای خود شغل مناسبی را راه‌اندازی کرده و یا وارد بازار کار شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: این عوامل ریشه در کمبود مطالعه و عدم انتقال و ارائه مباحث لازم برای رسیدن به توانمندی علمی تحصیل‌کردگان دارد که این رویه نیاز به اصلاح داشته و باید با اقدامات لازم تلاش کنیم تا در عین ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان که هم‌اکنون به یک معضل جدی تبدیل شده است، توانمندی‌های علمی آنها را نیز افزایش دهیم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اردبیل ، وجود ، بیکاران ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.