مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی از برداشت حدود 120 هزار تن اناراز باغات خراسان رضوی در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد هاشم نقیبی افزود: این میزان برداشت نسبت به پارسال افزایش داشته و این در حالی بوده که امسال سطح زیر کشت انار در استان حدود 1000 هکتار کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال حدود 9000‌هزار هکتار از باغات خراسان رضوی زیر کشت انار رفته‌اند، گفت: از این میزان 8000 هکتار از باغات، محصول دهی کامل داشته‌اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با زمان پایان برداشت انار در باغات خراسان رضوی، تصریح کرد: هم اکنون دوران پرکار در این حوزه به اتمام رسیده اما در برخی از باغات مناطق گرمسیری برداشت این محصول تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

نقیبی با بیان اینکه امکان صادرات انار خراسان رضوی کاملا فراهم است، اظهار داشت: پارسال 2600 تن از این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوکراین صادر شده است.

وی افزود: امسال نیز برای بهبود وضعیت صادرات این محصول، امکان صادرات آن به کره جنوبی فراهم شده که هم اکنون نیز در حال انجام است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.