اردبیل؛

ثبت طرح «تامین مالی خرد» بهزیستی اردبیل در نمایشگاه اکسپو میلان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: طرح «تامین مالی خرد» بهزیستی استان اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو میلان 2015 به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خسرو امیدوار افزود: اکسپو رویدادی است فرهنگی و تجاری که در فواصل 5 ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که اکسپو 2015 در شهر میلان ایتالیا و به مدت مدت شش ماه از 1 می تا 31 اکتبر 2015 با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» برگزار شد.

وی گفت: این شعار با انتخاب میلان برای میزبانی اکسپو 2015 توسط ایتالیا مطرح شد تا بدین ترتیب شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون ارائه راهکارهایی برای تضمین تامین آب و غذا، افزایش امنیت غذایی، حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند.

امیدوار بیان کرد: یکی از حوزه‌های این نمایشگاه با موضوع دانش تغذیه و توسعه پایدار و امنیت غذایی در رابطه با تحقیقات و ابداعات انجام یافته در زمینه امنیت غذایی بود که مضمون این تحقیقات در قالب 5 موضوع شامل مدیریت پایدار منابع طبیعی، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی، بازار جهانی و اقتصادی پویا، توسعه پایدار برای اجتماعات کوچک روستایی و حاشیه نشین و عادات غذایی جامعه مشخص شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در این میان طرح تامین مالی خرد پس از بازدید مدیران و کارشناسان اعزامی از کشور ایتالیا به عنوان روشی مبتکرانه و موفق ارزیابی شد و یکی از کاندیداهای شرکت کننده در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو میلان 2015 معرفی شد.

وی گفت: این طرح در سازمان بهزیستی با همکاری بانک کشاورزی و موسسه بین‌المللی تاک از اواخر سال 85 توسط دفتر توانمندسازی زنان و خانواده معاونت امور اجتماعی برای تشکیل 150 گروه خودیار و ظرفیت سازی در مراکز غیردولتی چندین استان از جمله استان اردبیل به صورت پایلوت آغاز شد که هم اکنون نیز در حال اجراء و پیگیری است.

امیدوار اظهار کرد: کاهش نسبی فقر در ابعاد مختلف مالی، فرهنگی و اقلیتی، توسعه و بسط عدالت اجتماعی از طریق فراهم ساختن زمینه دسترسی گروه‌های آسیب پذیر اقتصادی و کم درآمد فاقد ضامن و وثیقه به تسهیلات بانکی، ایجاد و افزایش توان کار برای رسیدن به ارزش افزوده، کاهش نرخ بیکاری و کمک به ارتقای سطح پس انداز ملی و کرامت انسانی افراد از اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.