رئیس‌جمهور ترکیه از روسیه خواست زمینه تشدید تنش بین دو کشور را فراهم نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، رئیس‌جمهور ترکیه -رجب طیب اردوغان- خطاب به روسیه هشدار داد: "با آتش، بازی نکنید." وی همچنین ادعا کرد "ولادیمیر پوتین،" رئیس‌جمهور روسیه اتهامات نادرستی را به ترکیه نسبت می‌دهد.

با ادامه بحث درخصوص سرنگونی جنگده روسیه، جنگ لفظی اردوغان و همتای روسی وی تشدید شده است. اردوغان در یک برنامه تلویزیونی زنده اعلام کرد، هفته آینده قصد دارد دیداری را با پوتین در فرانسه ترتیب دهد. وی گفت: " من مایلم وی [پوتین] را حضوری ببینم و این مسئله را به یک جمع‌بندی منطقی برسانم. ما از تشدید این ماجرا ناراضی هستیم."

پوتین پیش از این، سرنگونی جنگنده روسی به دست ترکیه را "خنجری از پشت" توصیف کرد. اردوغان  این توصیف پوتین را نپذیرفتنی خواند و به روسیه هشدار داد: "با آتش بازی نکنید." علاوه بر این، پوتین ترکیه را به همکاری با گروه تروریستی داعش و قاچاق شبانه‌روزی نفت متهم کرد. در مقابل اردوغان ادعا کرد شرکت‌های روسی به بشار اسد نفت می‌فروشند.

آنکارا یک فایل ضبط شده را برای اثبات هشدار به خلبانان روسی منتشر کرد؛ اما کرملین از ساختگی بودن این فایل خبر داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
آمریکامیخواهد باتشویق غیرمستقیم ترکیه جنگ را درخاورمیانه تشدیدکند وبه منافع اصلی خودبرسدودرضمن ترکیه شایدآنچنان فکرکندکه آآمریکا همیشه باآن خواهدماند درحالی که ترکیه بیش از همه ضررمندمیشه وهدف اصلی آآمریکا واردکردن ترکیه به جنگ است وبعدازواردکردن آن به جنگ کم کم عقب نشینی خواهدکرد وترکیه باآین کاربه باتلاق واردشده وناآرام خواهدگردیدهمچنانکه کم کم به چنین روزی داره تبدیل میشه
آخرین اخبار