مشاور سابق امنیت ملی آمریکا: روسیه خوش اقبال بود جنگنده اش را هدف نگرفتیم

"زیبیگنیو برژینسکی" اعلام کرد روسیه بسیار خوش اقبال بود جنگنده اش بوسیله آمریکا هدف حمله قرار نگرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، "زیبیگنیو برژینسکی،" مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با پولیتیکو ادعا کرد اگر جنگنده روسیه بوسیله آمریکا هدف حمله قرار می گرفت، کار مسکو سخت تر می شد. 

وی در ادامه افزود: به نظر من روسیه بسیار خوش شانس بود که جنگنده اش بوسیله آمریکا هدف قرار نگرفت. زیرا اگر این اتفاق می افتاد هضم آن برای پوتین بسیار دشوار بود. من حتی خوشحالم این اتفاق در جمهوری های بالتیک -- مناطقی که اقدامات نظامی روسیه بیشتر است -- نیفتاد. 

برژینسکی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر منافع آمریکا و روسیه بیش از پیش هم سو شده است.  افزایش اختلافات میان دو کشور می تواند منجر به جنگ بزرگی با پیامدهای جبران ناپذیر شود.

به دنبال ساقط شدن جنگنده روسیه بوسیله ترکیه، "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور این کشور با طرح اعمال تحریم های اقتصادی علیه آنکارا موافقت کرد. 

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خصوص بحران سوریه گفت: روسیه از دولت بشار اسد حمایت می کند؛ در حالی که آمریکا موافق برکناری وی از قدرت است. اما نه پابرجا ماندن وی در قدرت برای روسیه نفعی دارد و نه برکناری وی از قدرت برای آمریکا. این در حالیست که جلوگیری از آغاز جنگ میان آمریکا و روسیه یکی از منافع مشترک دو کشور است.

سه شنبه گذشته، ترکیه با طرح این ادعا که یک جنگنده روسیه حریم هوایی اش را نقض کرده است، آن را در مرز سوریه هدف حمله قرار داد. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار