مدیر عامل کشت و صنعت درستکار مغان گفت: برای نخستین بار در استان اردبیل هسته اولیه لاین والدین سورگوم 'اسپید فید' و ذرت 706 در یک شرکت غیر دولتی پارس آباد تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ذکی اله بابایی افزود: درسال زراعی جاری در سه هکتار از اراضی منطقه سورگوم اسپید فید و پنج هکتار ذرت 706 کاشته شد که از آن ، مقدار 7 تن هسته اولیه والد مادری لاین سورگوم و 17تن والد مادری لاین ذرت رقم 706 بدست آمد.

وی با اشاره به اهمیت و ویژگی های خاص بذر هیبرید سورگوم اسپید فید گفت: این بذر برای تولید علوفه تر، خشک و سیلوئی مناسب بوده و تولید علوفه سیلوئی در چند چین باعث گردیده تا میانگین عملکرد علوفه این رقم هیبرید به فراتر از یکصد تن در هکتار برسد.

مدیر عامل کشت و صنعت درستکار مغان با اعلام اینکه علوفه این رقم در مناطق مستعد حتی تا چهار چین در یک سال زراعی برداشت می شود، اضافه کرد: این محصول به کم آبی مقاوم است و به همین علت برای مناطقی از کشور که دارای مشکل آب می باشند،توصیه شده است.

بابایی گفت: با توجه به تحمل گیاه به خشکی و همچنین مقاومت به کم آبی از ویژگی های این رقم محسوب می شود و امکان کشت این گیاه در اکثر مناطق کشور خصوصاً مناطق گرم و خشک وجود دارد.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی و اجتماعی این رقم گفت: این تنها رقم سورگوم علوفه ای در کشور می باشد و بیش از 90 درصد سطح زیر کشت سورگوم در کشور به این رقم اختصاص دارد .

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، هسته ، سورگوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.