رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: رسانه ها در امر انتخابات بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که معیارهای فرد اصلح را به جامعه معرفی کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه؛ محمدرضا عدالتخواه در نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و اصحاب رسانه با موضوع نقش رسانه ها در پیشگیری از جرایم انتخاباتی گفت: باید بگونه ای عمل کنیم که بتوانیم فضا را برای انتخاباتی پرشور، باشکوه و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای آماده کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در جامعه نقش پرسشگری را برعهده دارند و این نقش می‌تواند در ایجاد جامعه ای پویا و بانشاط کمک کند و در این بین رسانه ها پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند.

عدالتخواه با بیان ارزیابی خود از عملکرد رسانه های استان، خاطرنشان کرد: در این مدتی که من در استان کرمانشاه هستم، به واقع دیده ام که رسانه ها خیلی به ما کمک کرده اند و از عملکرد آنها راضی هستم.

وی با تاکید بر اینکه نباید تسویه حسابهای شخصی را در رسانه ها جای دهیم، اظهارکرد: نقد با تسویه حسابهای شخصی و گروهی فرق دارد.

عدالتخواه همچنین از رسانه ها خواست که از سیاه نمایی و هتک حرمت افراد در فضای رسانه خودداری کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تمایل نداریم از درون دادگستری استان، کسی کاندیدا انتخابات پیش رو شود.

عدالتخواه تصریح کرد: هیچ کس حق تبلیغات زودهنگام در امر انتخابات را ندارد و ما و دیگر دستگاه های نظارتی این موضوع را به جد رصد خواهیم کرد و چنین اعمالی از نظر ما غیرقانونی است و لذا کسانی که از همین ابتدای کار به قانون احترام نمی گذارند می توانند معیار خوبی برای هیات نظارت در بحث عدم تایید صلاحیت‌شان باشد.

وی همچنین افزود: کسانی که در خانه خود جلساتی را برپا می کنند و یا در مجالس ختم، راهپیمایی ها، همایش ها و ... شرکت می کنند و یا اینکه در روزنامه ها شروع به مقاله نویسی می کنند به عنوان تخلف انتخاباتی دیده نمی شود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، آذر ، ثبت ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.