فرماندار پاوه با بیان اینکه ایجاد یک بازارچه مشترک با طرف عراقی در مرز شوشمی شهرستان پاوه می تواند در رونق اقتصادی این شهرستان اثر گذار باشد، خواستار برنامه ریزی مسئولین ارشد استان در این خصوص شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از کرمانشاه ؛پرویز ایده‌پور در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان پاوه که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان پرداخت و با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان، از رشد خطی شهر پاوه به عنوان یکی از مهمترین چالش های پیش روی شهر پاوه یاد کرد.

ایده‌پور احداث کمربندی این شهر را حائز اهمیت دانست و افزود: توجه به احداث این کمربندی با توجه به حجم بالای ترددها درپاوه و نیز ترانزیت مرزی بازارچه شوشمی در این شهرستان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات احداث این کمربندی از سال 74 آغاز شده است، گفت: کار اجرایی این کمربندی باید از 10 سال پیش شروع می شد، در حالیکه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

ایده‌پور طول کمربندی شهرستان پاوه را 17 هزار و 400 متر دانست و گفت: تاکنون اقدامی برای آغاز این پروژه انجام نگرفته است، در حالیکه این پروژه ردیف اعتبار ملی هم دارد.

وی سپس اشاره ای هم به هزینه نگهداری راه های پاوه داشت و گفت: هزینه نگهداری راه‌های پاوه با سایر شهرستان‌های استان به لحاظ کوهستانی و برف گیر بودن آن در زمستان و ریزش سنگ در تابستان متفاوت است.

ایده‌پور سپس وضعیت بازارچه مرزی شوشمی را نامناسب دانست و گفت: بحث زیر ساخت ها، تاسیسات و خدمات در بازارچه مرزی شوشمی نیاز به توجه ویژه دارد که این مسئله با توجه به نقش مهم این بازارچه در اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه حائز اهمیت است .


انتهای پیام/گ

برچسب ها: کرمانشاه ، رونق ، اقتصادی ، پاوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.