کانال مسجد جمکران در تلگرام روایتی جذاب از یک نذری را بیان کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛کانال مسجد جمکران نوشت: دارد پیرمرد می‌شود؛ اهل جوشقان قالی شهرستان کاشان است؛ دو سالی مانده تا به سن شصت سالگی برسد.سال قبل در همین مراسم پیاده روی اربعین از نجف به سمت کربلا حرکت می‌کرد که در دومین روز از پیاده روی مسمومیت غذایی زمین گیرش کرده بود؛ طوری که توان راه رفتن نداشت و آن قدر حالش بد بود که به قول خودش امیدی به زنده ماندن هم نداشت.

یکی از اطرافیانش که به همراه خود عرق نعنا داشت، لیوانی از آن را به آقای زراعتی می‌دهد تا بنوشد و نوشیدن آن لیوان عرق نعنا همانا و جان گرفتن دوباره‌اش همانا.
آقای زراعتی که ۲۸ سالی است افتخار خادمی مسجد مقدس جمکران را دارد می‌گفت: نیم ساعتی از نوشیدن آن عرق نعنا نگذشته بود که به شرایط اول و عادی‌ام بازگشتم و مسیر را تا کربلا با پای پیاده ادامه دادم که بعد از رسیدن به حرم ارباب سجده شکر به جا آوردم و نذر کردم تا اربعین سال بعد برای همه زائران عرقیجات گیاهی بیاورم و خادم زائران سیدالشهداء (ع) باشم.

حالا اربعین سال ۹۴ است و روزهای ادای نذر این خادم فرا رسیده. آقای زراعتی هم وفای به عهد کرد و برای ادای نذرش بیش از ۴ هزار لیتر انواع عرقیجات گیاهی مثل کاسنی، بیدمشک، خارشتر، آویشن، هل و دارچین را برای پذیرایی از زائران اربعین به کربلا آورده و این روزها در موکب مسجد مقدس جمکران بین عاشقان سیدالشهداء (ع) توزیع می‌شود.
 منبع:مهر
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


برچسب ها: عرقیجات ، کربلایی ، نذر ، زراعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.