سنندج؛

اغاز طرح پوشش بیمه سلامت اتباع بیگانه در کردستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان گفت: پوشش بیمه سلامت اتباع بیگانه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،
مسلم کاظمی با اعلام این خبر افزود: در سالجاری  کارت های هویت برای اتباع خارجی صادر شد که در حال حاضر 500 خانوار خارجی شامل سه هزار نفر در کردستان زندگی می کنند.
 
وی گفت: 89 درصد اتباع خارجی مقیم این استان را عراقی ها شامل می شوند و مابقی افراد نیز از کشورهای ترکیه، پاکستان و دیگر کشورها هستند.
 
کاظمی، صدورت کارت هویت را در راستای ازدواج اتباع خارجی، تبدیل وضعیت اقامتی، خروج از کشور و دادن اقامت پناهندگی عنوان کرد و افزود: اتباع خارجی مقیم به اداره کار معرفی و جواز کار برای افراد مقیم نیز صادر شده است.
 
وی همچنین از اجرای طرح بیمه سلامت و خدمات پزشکی به اتباع خارجی در سال جاری خبر داد و اذعان کرد: سازمان بیمه سلامت افرادی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهد داد که هویت آنان توسط وزارت کشور احراز شده و مشخصات آنان به سازمان، ارسال شده باشد.
 
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان افزود: ثبت نام بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی از ٢٥ آبان آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان، که به این منظور تعیین شده‌اند، مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: بیمه ، خارجی ، اتباع ، کارت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.