رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: شهرستان قروه 17 و 18 آذرماه جاری میزبان نویسندگان و شاعران عاشورا سرای کشور در کنگره سراسری شعر عاشورایی است.


به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  سنندج، محمد آزادی در سومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: این کنگره  امسال هشتمین دوره کشوری خود را سپری خواهد کرد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را اشاعه و ترویج ادبیات عاشورایی، تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، آشنایی شیفتگان فرهنگ عاشورا با صفات و فضایل امام حسین (ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی و نیز ارتقای سطح کیفی شعر آیینی عنوان کرد.

وی به تعداد شعرای شرکت‌کننده نیز اشاره کرد و گفت: 280 شاعر شامل 160 آقا و 120 خانم در این دوره شرکت دارند.

آزادی اضافه کرد: در بخش ویژه ایثار و شهادت هم 51 شاعر از سراسر کشور 145 اثر خود را به دبیرخانه فرستاده‌اند که کار داوری این آثار از روز گذشته آغاز شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در زمینه رده سنی شرکت‌کنندگان هم گفت: از دانش‌آموز 13 ساله تا مقاطع عالی تحصیلی از جمله دکترا در این دوره از کنگره شرکت داشته‌اند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: میزبان ، قروه ، عاشورا ، شعر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.