وزیر آموزش و پرورش از شروع فعالیت‌ صندوق‌های مردمی جهت توسعه مشارکت و همچنین سهم 25 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم دنبال می‌کند توسعه مشارکت است، یکی از نمود‌های آن بحث صندوق‌ها است. اعلام کردیم کسانی که مایلند در زمینه‌های مختلف به آموزش و پرورش کمک کنند، می‌توانند هم پرداخت نقدی به این صندوق داشته باشند، هم این که پولی را در حسابی قرار دهند و سود حاصل از آن به نفع دانش‌آموزان و آموزش و پرورش مناطق کم توسعه یافته قرار بگیرد و امیدواریم با توجه به روحیه‌ی خوبی که مردم تاکنون در صحنه‌های مختلف داشته‌اند از این طریق هم کیفیت آموزش را در مناطق به خصوص روستایی، عشایر و کمتر توسعه یافته ارتقاء دهیم و به شعار خودمان در برنامه ششم توسعه که همان توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت است برسیم.

وی در خصوص برقراری عدالت حین آموزش دختران و پسران ادامه داد:  در کشور حدود 51 درصد دانش‌آموز پسر و 49 درصد دانش‌آموز دختر داریم که وقتی این گزارش را به سازمان‌های بین‌المللی ارائه کردیم مورد تقدیر آنها قرار گرفتیم. این نشان می‌دهد آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب موفق شده است. شکاف بین آموزش دختران و پسران به حداقل برساند، ما همچنین در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دوره‌های پیشرفته‌تر توفیقات خوبی را داشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سوابق تحصیلی اظهار داشت: کمیته‌ای طبق قانون در وزارت علوم با مسئولیت وزیر علوم تشکیل شده است که آموزش و پرورش هم در آن عضویت دارد و چندی از نمایندگان مجلس هم حضور دارند. آن کمیته تعیین می‌کند که چه نسبتی از کنکور را معدل امتحانات نهایی تشکیل می‌دهد. ما امسال بیش از 25 درصد را پیشنهاد کردیم که در آن کمیته همین 25 درصد تصویب شد و امیدواریم که در سالهای آتی این نسبت افزایش یابد.

وزیر آموزش و پروش در پایان خاطرنشان کرد: امسال در حدود 40 هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی خداحافظی کردند و در برنامه خود داریم که حداقل ظرف یک یا دو سال آینده این سیستم گرمایشی از باقی مدارس به طور کامل حذف شود تا دیگر اولیا و دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی و استرس نداشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.