هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار " مدرسه ایمن و جامعه تاب آور" در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی که در مدرسه نمونه کوثر اراک حضور یافته بود گفت: هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با مشارکت سازمان جوانان هلال احمر، سازمان مدیریت بحران استانداری ، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان دانش آموزی همزمان در مدارس استان مرکزی و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه نمونه کوثر اراک برگزار شد.

فولادوند افزود: برای آنکه دانش آموزان هنگام مواجه شدن با بحران ها و بلاهای طبیعی بتوانند عکس العمل مناسب داشته باشد و خونسردی و آرامش خود را حفظ نمایند، نیازمند آموزش مهارت های مختلف در مدارس هستیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه است که در آن تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن‌ها، بازگشت‌پذیری جامعه به امنیت و آموزش اطفاء حریق به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

اشتری افزود: در سال جاری 150 مدرسه در سطح استان مرکزی برای طرح دادرسی برنامه ریزی شده است که هر مدرسه می تواند یک تیم 14 نفره داشته باشد تا به آنها در زمینه امدادرسانی آموزش های لازم ارائه شود./

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اراک ، مانور ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.