همزمان با سراسر کشور، مانور سراسری زلزله در مدارس استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قدرت اله قاسمی معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار داشت: مانور زلزله هر ساله با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله به وسیله ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد و ارتقای مهارت های فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال هفدهمین مانور زلزله با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور» در مدارس استان برگزار می شود تصریح کرد: دانش آموزان می توانند همانند یک رسانه آموخته های خود را در خصوص مواجه صحیح با این حادثه طبیعی به خانوده های و دوستان خود انتقال دهند.

قاسمی خاطر نشان ساخت: مواجهه با حوادث طبیعی در سه وضعیت قبل از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه صورت می گیرد و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تاثیر گذار آموزشی نقش مهمی در این خصوص دارد.

وی افزود: با همکاری و تعامل دستگاه ها و با آموزش صحیح اقدامات لازم در مواقع بحرانی می تواند از آسیب های حوادث طبیعی به ویژه زلزله در سطح مدارس و جامعه کم کند.

لطیف رستم زاده رییس گروه مدیریت ستاد بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: 43 نوع بلای طبیعی در دنیا شناخته شده است که 34 مورد آن در ایران مشاهده شده است و زلزله یکی از خطرناک ترین بلایای طبیعی است.

رستم زاده با بیان اینکه بیش از 3 میلیون زلزله سالانه در جهان رخ می دهد؛ گفت: از ابتدای سال تاکنون 50 زلزله در استان آذربایجان غربی رخ داده است که نشان دهنده لزوم حفظ آمادگی برای مواجه با خطرات احتمالی است.

مانور زلزله با اعلام فرضی وقوع زلزله در مدرسه شهید عسگری ارومیه به همراه سایر مدارس استان به صورت همزمان آغاز شد و جریان آن دستگاه های امداد و نجات برای نجات جان دانش آموزان و انجام امور امدادی، خدماتی و ایمن سازی محیط وارد عمل شدند.

دانش آموزان در این مانور آموزش های امداد و نجات خود را به صورت عملی به نمایش گذاشتند و همراه با نیروهای هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس به کمک دانش آموزان آسیب دیده شتافتند.

اطفای حریق، تخلیه اضطراری، انتقال مصدومان حادثه به مکان امن، برپایی چادر و اسکان موقت از جمله اقدام هایی بود که در هفدهمین مانور زلزله توسط دانش آموزان و دستگاه های امداد و نجات آذربایجان غربی اجرا شد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.