مدیرکل ثبت اسناد واملاک کهگیلویه وبویراحمد از تنظیم و ثبت سه هزار و ۸۸۷ واقعه ازدواج طی نیمه نخست سال جاری در این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سعید محوری افزود: همچنین ۶۹۳ واقعه طلاق نیمه نخست سال جاری در استان ثبت شد.

وی بیان کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در نیمه اول سال جاری ۱۴ هزار و ۲۰۶فقره سند صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است .

وی با یادآوری تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و تبدیل آن‌ها به اسناد مالکیت کاداستری اظهار کرد: در این راستا طرح فراخوان در همه واحدهای ثبتی اجرا شده است واطلاع رسانی مناسبی در این راستا نیز صورت گرفت که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

محوری بیان کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد در نیمه اول سال جاری ۳۶۰ هکتار نقشه کاداستر شهری تهیه شده که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی نیز گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد عملیات تهیه نقشه ۱۸۴۵هکتار نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی وزراعی در نیمه اول سال جاری انجام شده است .

محوری عنوان کرد: در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در نیمه اول سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۸۳قطعه به بانک جامع اطلاعات املاک وکاداستر اضافه شده است .

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان تعداد دفاتر اسناد رسمی بهره بردار برای تنظیم وصدور اسناد رسمی را ۵۷ دفتر عنوان کرد وگفت: متوسط اسناد صادره در این دفاتر ۸۹۹ سند است.

محوری افزود: در یک ماه به طور متوسط هر دفتر اسناد رسمی در استان کهگیلویه وبویراحمد ۱۴۹ سند صادر کرده است که در این زمینه این استان در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد.

وی تعداد شرکت‌های تجاری ثبت شده درشش ماهه اول سال ۹۴ را ۳۰۳ عنوان و موسسه‌های غیرتجاری ثبت شده را ۲۴ عنوان اعلام کرد .

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.