کارشناس پلیس فتا انتظامی استان کردستان گفت: فضای مجازی از مهمترین ابزارهای جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرگرد "منصوری" در جمع نمازگزاران نماز جمعه مسجد قبا سنندج بیان داشت : امروزه گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی با تمامی جنبه های زندگی ما  تلفیق شده است . آثار مثبت ومحاسن زیادی را برای بشر به ارمغان اورده اما همان قدر که مزایای استفاده از این نوع فناوری ها بالاست  ، همان قدر هم اگر از آن استفاده غیر اصولی صورت بگیرد، مضرات و آسیب هایش بالا می رود .  لذا اگر آگاهی کافی نداشته باشیم و استفاده اصولی از فضای مجازی صورت نگیرد دچار مشکلات عدیده ای در این فضا خواهیم شد .
 
 
وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی  امروزه به عنوان  ابزار مهم  جنگ نرم دشمنان تبدیل شده تصریح کرد :  دشمنان  امروز سعی دارند تا افکار خانواده های ما را با سوء استفاده از ماهواره ها و فضای مجازی محصور کنند و آرام آرام فرهنگ و تمدن ما را از بین ببرند .
 
 
کارشناس پلیس فتا انتظامی استان کردستان به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی اشاره کردند که معظم له فرموده اند : اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفتها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم.ماهم باید دنبالش برویم تا استفاده کنیم. چه مانعی دارد؟  از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، می شود ما استفاده کنیم و هدایت را منتشر کنیم.
 
 
سرگرد منصوری در مورد  انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی و مدیریت اطلاعات توصیه کردند :
 
 
*         هنگام کار با کامپیوتر چه در محل کار یا خانه بویژه در مکان های عمومی مانند کافی نت زمانی که اطلاعات شخصی و مهمی روی صفحه مانیتورتان هست کامپیوترتان را ترک نکنید.
 
*         به فرزندانتان بگویید که هیچ گاه اطلاعات شخصی خود را برای کسی بازگو نکند.
 
*         از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی رایانه­هایی که با آن­ها مستقیماً به اینترنت متصل می­شوید خودداری نموده و سعی کنید برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح­های فشرده و هاردهای اکسترنال که در آن­ها تکنولوژی­های رمزکننده بکاربرده شده،  استفاده نمایید.  
 
*         اطّلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده‌ی هویت شماست، به هیچ عنوان به اشتراک نگذارید.
 
 
 
درخصوص استفاده از دستگاههای خودپرداز و کارت خوان توصیه کردند :
 
*        اگر قرار است وجهی را دریافت نمائیم ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاء و ... به فرد مذکور نمی باشد. این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و یا خرید اینترنتی می باشد.
 
*         جهت واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست. متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند.
 
*         از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر خود جداً خودداری نمائید تا در صورت مفقودی و یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشوید.
 
*        زبان انگلیسی دستگاه خودپرداز مخصوص کسانی است که به زبان فارسی آشنایی ندارند پس هرگاه شخصی از شما خواست زبان دستگاه را تغییر دهید، ممکن است هدفی خاص را دنبال کند.
 
*         دقت داشته باشیم در هنگام استفاده از دستگاههای کارت خوان ،  حتماً رمز عبور را خودمان وارد و عملیات واریز وجه را انجام دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار