یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: دفع ادرار به موقع بر سلامت کلیه ها بسیار مؤثر است و مصرف کم آب می تواند برای بدن و کلیه ها مضر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یک متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: دفع ادرار به موقع بر سلامت کلیه ها بسیار مؤثر است و مصرف کم آب می تواند برای بدن و کلیه ها مضر باشد و سبب بسیاری بیماری ها از جمله انواع سنگ های ادراری و طولانی شدن دوره عفونت های ادراری شود.

 رضا عاقل نژاد با اشاره به انواع عفونت های ادراری ویروسی و میکروبی گفت: نوع ویروسی این عفونت ها حالت حاد و دوره کوتاه دارد و بدون نیاز به آنتی بیوتیک با مصرف مایعات خوب می شود اما نوع میکروبی نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد.

 این فلوشیب اندویورولوژی و لاپاراسکوپی دانشگاه علوم پزشکی افزود: در محیط های گرم، در صورت فعالیت بدنی، تعریق زیاد، قرار گرفتن در معرض آفتاب و باد، تب، بیماری های تنفسی و ... میزان دفع آب بدن زیاد شده و نیاز به مصرف آب بیشتری است.

  وی ادامه داد: در صورتی که ادرار فرد غلیظ و پررنگ باشد آب بدن کم است و در صورت شفاف، بی رنگ بودن مصرف آب احتمالا کافی است.

خوشبختانه با پیشرفت علم هر روز توانایی ما برای درمان و پیشگیری از بیماری ها در حال افزایش است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.