وزیر بهداشت از افزایش تولید ظرفیت و صادرات دارویی با سرمایه گذاری مشترک ایران و مجارستان خبر داد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت امروز در حاشیه نشست مشترک بیماری‌های عفونی در حاملگی و زنان در دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حضور نخست وزیر مجارستان در کشور گفت: امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران از نخست وزیر مجارستان دعوت کردند که در بهترین و قدیمی‌ترین نماد علمی ایران شرکت‌ کنند و در عین حال از تندیس ابوعلی سینا و یکی از برجستگان علوم پزشکی در مجارستان بهره‌برداری کنند.
 
همانطور که در سخنان نخست وزیر مجارستان آورده شد بعد از انجیل دومین کتابی که بیشترین نشر را داشت کتاب ابن سینا بود. که این باعث افتخار ایرانیان به ویژه جوانان جویای علم می‌باشد. که انشالله بتوانیم قدمهای موثری را در علم پزشکی برداریم. 

وی در خصوص مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین مجارستان و ایران عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای که در حوزه آموزش پزشکی بین ایران و مجارستان امضا شده است سرمایه گذاری مشترک برای تولید مواد و اشکال پزشکی و صادرات دارویی به ویژه داروهای گیاهی انجام شده است که همچنین کار مشترکی از طریق خواهر خواندگی دانشگاه تهران با دانشگاه مجارستان صورت خواهد گرفت که هزار و 116 دانشجو در دانشگاه‌های مجارستان در حال تحصیل هستند و تا کنون 4 هزار دانشجوی ایرانی از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار