مشاور وزیر بهداشت در امور خیریه گفت: خیرین سلامت حلقه واسطه جامعه و نظام سلامت هستند.

به گزراش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا نیری مشاور وزیر بهداشت در امور خیرین سلامت و دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در پنجمین کنگره تخصصی استانداردهای تجهیزات پزشکی و مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون در خصوص نقش خیرین سلامت در ارتقاء حوزه سلامت گفت: همبستگی و وحدت حوزه‌های مختلف در کشور کم است که امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها این وحدت کلمه بیشتر شود تا بتوانیم در زمینه ارتقاء سطح حوزه سلامت گام برداریم. اما متأسفانه هر فرد برای خود تشکیلات مستقل دارد و بدون توجه به دیگری فعالیت می‌کند.

وی در خصوص سلامت تغذیه‌ای مردم در کشور گفت: سلامت تغذیه‌ای مردم در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. همچنین تبلیغات برای کالاهایی که استاندارد کافی را ندارند انجام می‌شود. مردم در هفته حداقل یک بار فست فود مصرف می‌کنند. معضل اصلی جامعه غذا و هوا است که نباید به سادگی از آن گذشت مجمع خیرین سلامت همراه وزارتخانه و دانشگاه به امر مقام معظم رهبری تشکیل شد و طی مدت 5 سال، 120 شعبه ایجاد شد و در خدمت سلامت مردم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: بیش از 400 میلیارد تومان خیرین کمک کرده‌اند که این یک حلقه وصل بین جامعه و نظام سلامت برقرار شده است، که این کنگره‌ها و همایش‌ها می‌توانند مقدمه‌ی خوبی برای انجام اقدامات مؤثرتر و بزرگ‌تر باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار