مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 97 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ پور یوصف در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: برای 12 آذر امسال و به مناسبت روز معلولین شعار " دسترسی و توانمد سازی برای همه" انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد افراد جامعه ناتوان هستند گفت: از این تعداد 5/2 درصد معلول حرکتی به شمار می روند که بقیه آنها جزء سالمندان، ناتوانان موقت و کسانی که بیماری های مزمن دارند هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر 8 هزار معلول استان از خدمات موسسات توانبخشی غیر دولتی به صورت ویزیت در منزل، طرح مراقبت و شبانه و روزانه استفاده می کنند.

پور یوصف گفت: معلولین به 4 گروه جسمی – حرکتی، ذهنی، حسی و بینایی تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن، اشتغال و مناسب سازی معلولین مشکلاتی دارند، گفت: مناسب سازی یکی از دغدغه های مهم معلولین در جامعه است که باید کلیه خدمات شهری از جمله بانک، مدارس، بیمارستان و مساجد مانند سایر شهروندان برای معلولین به آسانی قابل استفاده باشد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اشتغال معلولین افزود: در حال حاضر 3 هزار و 900 معلول فاقد شغل هستند که باید برای آنها آماده سازی شغلی و انگیزه ایجاد شود تا مشغول به کار شوند.

پور یوصف با توجه به اهمیت مسکن، گفت: برای معلولین 30 میلیون ريال تسهیلات مسکن در نظر گرفته شده است که امیدوارم این مبلغ رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه غربالگری گفت: بین 491 نوزاد در بیمارستان محل تولد آنها برنامه غربالگری انجام شده که 90 درصد اقدامات در بحث تکلم آنها بوده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 52 پایگاه دائم در استان فعال هستند که برنامه غربالگری را بین کودکان 3 تا 6 سال انجام می دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.