ناو نیروبر تنب، بالگرد ضد زیردریایی sh-۳dوهواپیمای ترابری فوکر F۲۷ امروز دربندرعباس به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و اسکادران یازدهم پایگاه یکم هوا دریای ارتش الحاق شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در مراسم الحاق این تجهیزات نظامی گفت: تعمیرات  بالگرد ضد زیردریایی sh-۳d (اس.اچ.تری .دی) معروف به سلطان دریا از اسفند سال ۱۳۹۰ شروع و با صرف ۱۱۰ هزار نفر ساعت کار مفید به ناوگان بالگردی ملحق شد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: این بالگرد دارای قابلیتهای حمل موشک و اژدر، نقل و انتقال نفرات، مراقبت از خطوط دریایی، ریزش و پرش چترباز و غواص، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات و شناسایی زیر دریایی است .

وی تعمیر و بازسازی کامل بدنه موتورهای بالگرد، ارتقا و بهینه سازی سیستم های رادیویی، بومی سازی قطعات و شبکه اصلی سیستمهای الکتریکی را از مهمترین تعمیرات صورت گرفته بر روی این بالگرد ضد زیردریایی برشمرد.

بالگرد ضد زیردریایی sh-۳d (اس.اچ.تری .دی) سال ۱۳۵۱ به ناوگان بالگردی نیروی دریایی الحاق و پس از ۵ مرحله تعمیرات اساسی در سال ۱۳۷۶ به علت سررسید تعمیرات اساسی زمین گیر شده بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات تعمیرات و بهینه‌سازی ناو نیروبر تنب از خرداد ۹۱ آغاز و با صرف ۲ میلیون و ۴۲۵  هزار نفر ساعت کار مفید پس از ۴۲ ماه دوباره به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

امیر دریادار سیاری با اشاره به الحاق این شناور در سال ۱۳۶۴ به ناوگان نیروی دریایی ارتش افزود : پشتیبانی رزمی ، پیاده کردن نیرو، حمل بالگرد، تانک و نفربر از قابلیتهای این ناو است.

وی با اشاره به ظرفیت ۳ هزار تنی این ناو گفت: در مراحل تعمیرات این شناور ۱۳ هزار و ۷۵۰ قطعه بومی‌سازی و نوسازی و همچنین ۷ هزار و ۸۰۰ قطعۀ معیوب تعویض و بیش از ۹۶ سامانه بهینه سازی شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مهمترین کارهای انجام شده را طراحی و نصب و راه اندازی سامانه کنترل و مانتورینگ جدید و پیشرفته ، تعمیرات اساسی دو دستگاه دیزل ژنراتور ۳۱۰ کیلو واتی ، افزایش ظرفیت ذخیره آب از ۱۶۰ تن به ۵۴۰ تن عنوان کرد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری درباره تعمیرات اساسی هواپیمای فوکر F-۲۷ (اف بیست و هفت) معروف به دوستی هم گفت: تعمیرات این هواپیما از تیرماه سال ۹۱ آغازشد و با صرف ۷۵ هزار نفر ساعت کار مفید به پایان رسید.

وی قابلیتهای این هواپیما را نقل و انتقال نفرات، گشت دریایی، ریزش چترباز، آمبولانس هوایی، گارد ساحلی، امداد و نجات، حمل بار و تجهیزات عنوان کرد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تعمیر اساسی و بهینه سازی سامانه رانشی و ملخ، ارابه های فرود و تعمیر بازسازی کامل بدنه، ژنراتورها، گیربکس، بازسازی و عملیاتی کردن سیستم های هیدرولیک و دستگاه های الکترونیکی و اویونیکی را از مهمترین تعمیرات اساسی انجام شده بر روی این هواپیما برشمرد.

هواپیمای فوکر F-۲۷ (اف بیست و هفت) در سال ۱۳۵۱ به ناوگان بال ثابت نیروی دریایی الحاق و پس از ۵ مرحله تعمیرات اساسی در سال ۱۳۷۶به علت اتمام ساعت پرواز زمین گیر شده بود.
امیر دریادار سیاری افزود: تمام عملیات بازسازی و بهینه‌سازی ناو نیرو بر تنب ،بالگرد ضد زیردریایی sh-۳dوهواپیمای ترابری فوکر
F۲۷   به دست متخصصان و جوانان ایران اسلامی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.