معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ورود نهال های مرکبات و محصولات بدون لیبل و مجوز به استان جلوگیری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ سید سعید مدرس افزود: نهال های دارای لیبل و مجوز، عاری از هرگونه بیماری و آفت هستند و هیچگونه آلودگی محیطی به همراه ندارند.

وی با اشاره به انتقال بیماری جاروی جادوگر از عمان به ایران در سالهای گذشته با ورود نهال های مرکبات  قاچاق و میوه های غیر مجاز گفت: بهره برداران با خرید نهال ها و کود های غیر مجاز زمینه ساز خسارات جبران ناپذیری به خود و آب و خاک و بخش کشاورزی استان می شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در خصوص میوه های قاچاق افزود: ورود هرگونه محصولات کشاورزی بدون مجوز ممنوع است و فقط میوه های گرمسیری از جمله موز ، آناناس ، پاپایا و نارگیل در صورت داشتن مجوز های بهداشتی از مقصد و با گذراندن مراحل قرنطینه داخل کشور، حق ورود به بازار را دارند.

مدرس با اشاره به ورود نهاده های غیر مجاز از جمله کود، سموم ونهال مرکبات به استان گفت: کود ها وسموم غیر مجاز مشخصات ثبت سازمان حفظ نباتات و موسسه تحقیقات آب و خاک ندارند و بیشترین ضرر را به کشاورزان و محیط وارد می کنند.

وی افزود: کود وسموم غیر مجاز علاوه بر استان های کرمان، فارس، تهران واصفهان از کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی نیز وارد هرمزگان می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : هر فروشگاهی که سم وکود غیر مجاز داشته باشد در مرحله اول اخطار دریافت می کند و در مرحله دوم، فروشگاه خاطی با حکم قضایی پلمپ می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.