رکابزنان تیم‌های کورسی، سرعت و جاده با وجود خطرات فراوان چاره‌ای جز تمرین در خارج از پیست ندارند.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان چند روز گذشته ملی‌پوش تیم جوانان رشته 200 متر جاده به علت بی‌احتیاطی در تمرینات جان خود را از دست داد.

این اتفاق در حالی رخ داد که رییس هیات دوچرخه‌سواری استان لرستان اعلام کرده بود که از تمامی تجهیزات و امکانات برای تمرین بهره گرفته بودند.

 در خصوص این اتفاق با رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری خسرو قمری مصاحبه‌ای انجام شد که وی اذعان داشت: ماده دوچرخه‌سواری جاده دارای رشته‌های مختلفی است و ملی‌پوشان جاده به هیچ عنوان نمی‌توانند داخل پیست دوچرخه‌سواری تمرین کنند و تمرینات این رشته باید داخل جاده باشد که علت این اتفاق را هیچ چیز جز بی‌احتیاطی رکابزن نمی‌توان گذاشت زیرا ماشین پارک بود و رکابزن پرش پایین بوده و ناگهان با سر به ماشین پارک شده می‌خورد.

وی افزود: در این تمرینات ما اسکورت هم داشتیم اما مقصر خود رکابزن است که بی‌احتیاطی کرده و تمام این اتفاق را می‌توان عامل بی‌احتیاطی فرد در نظر گرفت زیرا باید در مسیر احتیاط کرد و کم توجهی در بعضی مواقع این اتفاقات را به وجود می‌آورد.

قمری در ادامه تاکید کرد: در بیشتر مسابقات خارجی نیز اگر بی‌احتیاطی شود این اتفاق پیش می‌آید و در آن روز نیز 15 دوچرخه‌سوار در حال تمرین در جاده بودند ولی این سه نفر کار تخصصی در گروه را داشتند.

وی تصریح کرد: از هفته آتی تمرینات ملی‌پوشانمان در اهواز آغاز می‌شود و ملی‌پوشان سرعت‌مان نیز با مربی ایتالیایی پنج‌شنبه از هندوستان آمدند و تمرینات تخصصی را شروع کردند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار