نمایش «قابیل» که همان داستان قدیمی‌ هابیل و قابیل است، با رویکردی مدرن روی صحنه می‌رود.

حسن خلیلی‌فر، کارگردان «قابیل» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان قدیمی هابیل و قابیل است؛ اما با یک نگاه مدرن که از نگاه و ذهن قابیل نمایش پیش می‌رود و مخاطب را درگیر خودش می‌کند.

وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این اثر عنوان کرد: این داستان به جنگ و خون‌ریزی برمی‌گردد و کسانی‌که بی‌گناه سرشان بریده می‌شود. از طرفی موضوع آن معطوف به زمان خاصی نیست و در هر دوره‌ای گویا تکرار می‌شود، اما مدرن و امروزی‌تر.

خلیلی‌فر درباره شیوه اجرایی نمایش مطرح کرد: این نمایش یک اثر رئالیستی است که به شکل اکسپرسیونیسم روی صحنه می‌رود و مطابق با این ژانر گریم، دکور و نورپردازی‌ها صورت گرفته تا مخاطب را به حال و هوای اثر بیشتر نزدیک کند.

وی در این راستا ادامه داد:‌ قسمت اول داستان که مربوط به آدم و حواست، حذف شده و تغییراتی که به مدرن بودن آن نزدیک‌تر می‌شود را اعمال کرده‌ایم.

کارگردان نمایش «قابیل» در خصوص مخاطبان اثر بیان کرد: با توجه به متن خاص نمایشنامه، قطعاً تماشاگران خا‌ص‌تری برای دیدن این اثر می‌آیند و تعداد مخاطبان عام کمتر از مخاطبان خاص است.

خلیلی‌فر درباره انتخاب خود از تماشاخانه استاد مشایخی مطرح کرد: گروه ما یک گروه جوان از هنرجویان است که به خاطر همین موضوع قطعاً در تئاتر شهر نمی‌توان نمایش را اجرا کرد. به همین منظور در تماشاخانه استاد مشایخی که با اثر ما همخوانی داشت، اجرا رفته‌ایم.

گفتنی است؛ نمایش «قابیل» به کارگردانی حسن خلیلی‌فر در تماشاخانه استاد مشایخی از 10 آذر الی 19 آذر ساعت 20:30 روی صحنه می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.