خط- نقاشی‌هایی که بهانه‌ای برای یادآوری عشق به آدم‌های امروز شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارهایی که در آن‌ها عشق موج می‌زند، نقش و نگارهای یک هنرمند برای یادآوری عشق و لذت بردن از زندگی، مدتی است که روی بوم‌های طلایی شکل گرفته‌اند در نمایشگاهی با عنوان «عشق شادی است ...» احمد آریامنش هنرمندی است که دست به خلق این آثار زده است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه گفت: در این مجموعه 11 کار در قالب نقاشی-خط وجود دارد که شامل طرح‌هایی با اکرلیک روی بوم‌های طلایی‌رنگ هستند.

آریامنش درباره شکل‌گیری این مجموعه عنوان کرد: موضوع کلی آثار یادآوری «عشق» است و این عنوان به علت مسائلی که در جامعه دیدم در ذهنم شکل گرفت؛ چرا که به نظرم مردم سوئیچ عشق را قفل کرده و کنار گذاشته‌اند. به همین خاطر از صبح که بلند می‌شوند همه کارهایشان را با عقل انجام می‌دهند و این باعث می‌شود که حتی اتفاقات خوشایند زندگی هم به چشم نیاید.

وی اضافه کرد: من سعی کردم در این کارها به طور هدفمند همین عشق فراموش‌شده را یادآوری و بیان کنم که از زندگی لذت ببرید، چون بعضی‌ها حتی با وجود دارایی‌های فراوان همچنین ناراضی‌اند و این «عشق» است که می‌تواند شادی و رضایت را برگرداند. در واقع من به انسان امروزی می‌گویم که اگر سوئیچ عشق را بچرخانند و آن را روشن کنند، می‌توانند شاهد لحظات لذت‌بخشی در زندگی باشند و مورد اقبال خوش قرار بگیرند.

آریامنش اظهار داشت: «عشق شادی است»، با نقش بستن روی بوم باعث خلق تصاویر انتزاعی و البته هدفمند شده است. چون متأسفانه بعضی آثار بی‌هیچ حس و هدفی کشیده می‌شوند و این اتفاق خوبی نیست.

وی همچنین راجع به کثرت استفاده از رنگ طلایی در آثارش گفت: من در این مجموعه می‌خواستم عشق را فریاد بزنم و فکر می‌کنم برای این امر رنگ طلایی بهترین رنگی است که می‌تواند این موضوع را به تصویر بکشد؛ چرا که رنگ طلایی ساختنی نیست و باید با سعی و کوشش این طلا را کشف کرد و به دست آورد.

این هنرمند در خصوص تکنیک نقاشی-خط و اختلاف نظرهایی که در این حوزه وجود دارد، بیان کرد: هر مقوله و داستانی یک جنبه مثبت و یک بعد منفی دارد و همیشه چنین موضوعاتی موافقان و مخالفان خود را داشته است که این خیلی هم خوب است؛ چرا که باعث گفتگو و بررسی بیشتر موضوع می‌شود، در این مورد هم باید در نظر داشت که به سمت ابتذال پیش نرویم و با تجربه و دانش دست به خلق اثر بزنیم؛ چرا که متأسفانه خیلی از ما معمولاً حوصله آموزش و دوره دیدن نداریم و مثلاً کسی که خط یا نقاشی خوبی دارد، فکر می‌کند می‌تواند به این حیطه وارد شود، برای همین چیزی که می‌آفریند، آن طور که باید ارزشمند و نفیس نمی‌شود. برای همین باید هنرمند اطلاعات زیادی داشته باشد تا خروجی مناسب و چشم‌نوازی را رقم بزند. چرا که همین افراد بی‌دانش هستند که موجب می‌شوند تا صدای بعضی‌ها دربیاید و بگویند که فلان اثر و روش بی‌هویت است.

وی در پایان با اشاره به بازدید بسیار خوبی که از این نمایشگاه تا امروز شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه روز افتتاحیه این نمایشگاه افراد بسیاری از هنرمندان، اساتید و هنردوستان حضور داشتند و این نمایشگاه تا 27 آذر پذیرای دیگر بازدیدکنندگان خواهد بود.

گفتنی است؛ جواد بختیاری، رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، بهمن مأمور مطلق، معاون صنایع دستی کشور، عنایت‌اله نظری نوری و ... از هنرمندان و اساتیدی هستند که در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشته‌اند. همچنین لازم به ذکر است که احمد آریامنش تا کنون بیش از 210 نمایشگاه در ایران و چندین نمایشگاه در کشورهایی چون روسیه، امارات، ازبکستان و... نیز برگزار کرده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.