دبیر ستاد توسعه آب، خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی از کشف‌ معادن زیر زمینی توسط فناوری هارپ یک نوع فناوری‌ ایده‌آل خبر داد.

بهرامی دبیر ستاد توسعه آب خشکسالی فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: فناوری هارپ یک نوع فناوری است که در رده فناوری‌های آب و هوا طبقه‌بندی می‌شود البته کسانی که این فناوری را دنبال می‌کنند مدعی هستند برای کشف معادن زیرزمینی از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به کاربردهای دیگر این فناوری تصریح کرد: کاربردهای دیگر فناوری هارپ ایجاد باران مصنوعی و هم جلوگیری از ریزش بارش می‌باشد به عبارتی در تعدیل آب و هوا تاثیر دارد.

بهرامی خاطرنشان کرد: اساس کار با استفاده از دستگاه‌هایی است که آمریکایی‌ها در چند نقطه زمین به ابعاد یک زمین فوتبال مستقر کرده‌اند توانایی ارسال امواج الکترومغناطیس به لایه یونوسفر و تقویت آن هدایت امواج بزرگتر را داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست‌ معاونت علمی بیان کرد: این امواج برگشتی وقتی تقویت می‌شود در عمق چند کیلومتری زمین نفوذ می‌کند و تشخیص می‌دهند چه کانال‌هایی وجود دارد.

بهرامی در پایان عنوان کرد: عده‌ای معتقدند اتفاقی که در پاکستان افتاد و از جمله زلزله‌ای که دو سه سال پیش در این کشور اتفاق افتاد تحت تاثیر این امواج ریشتری بوده ولی هیچ سند یا مدرکی منتشر نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار