مردم، قدردان مدیران خدوم و زحمتکش باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت اله نظری از علمای استان امروز در مراسم نخستین سالگرد درگذشت آیت اله سیدحسن شجاعی در مصلای امام خمینی (ره) ساری گفت مردم جامعه با قدردانی از تلاشهای مسئولان دلسوز، آنها را با کوشش بیشتر برای پیشبرد اهداف نظام ، تشویق کنند.

وی افزود آیت اله سیدحسن شجاعی فردی فاضل ، عالم ، مفسر و خادم بود که که با درنظرگرفتن آخرت ، و با صراحت کلام به فکر حل مسائل و مشکلات مردم بود به همین سبب در بین مردم ، دارای ارج و قرب زیادی است.

آیت الله نظری با اشاره به اینکه اصل هدایت در دنیا مربوط به پیامبران بود خاطر نشان کرد پس از پیامبران، امامت و ولایت ، عهده دار این مهم هستند و همه مردم باید پیرو دستورات ایشان باشند. به گفته وی ، در طول دوران مختلف ، بعضی از مردم نادان و جاهل، پیامبران و امامان را به شهادت می رساندند و اگر از این فرصتها استفاده بهینه می کردند الان وضع جوامع مختلف ، بهتر می شد.

یادآور می شود، آیت الله سید حسن شجاعی کیاسری نماینده چهار دوره مردم ساری در مجلس شورای اسلامی که در سال 1320 در کیاسر چشم به جهان گشود سال گذشته در سن ۷۳ سالگی و پس از طی یک دوره سخت بیماری در بیمارستان دی تهران دار فانی را وداع گفت.

وی از روحانیون مبارز در شکل گیری انقلاب اسلامی بود و در اوایل دهه ۴۰ سطوح عالیه تحصیلات حوزوی را در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، نوری همدانی، حسن‌زاده آملی و جوادی آملی به پایان رساند و جهت فراگیری درس خارج فقه و اصول، از محضر اساتیدی همچون حضرات ایات میرزا هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، کاظم تبریزی و مرعشی نجفی بهره برد تا به درجه اجتهاد دست یافت.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.