وزیر خارجه اسبق ترکیه دست داشتن ترکیه در خرید نفت از گروه تروریستی داعش را تأیید کرد.

وزیر خارجه اسبق ترکیه لب به افشاگری گشود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «النشره»، "یاشار یاقیش،" وزیر خارجه اسبق ترکیه تأکید کرد «نفت خام تولید شده در سوریه از طریق داعش و با تانکرهای نفت به شمال عراق منتقل می شود تا پس از آن به شهر زاخو که نزدیک مرزهای ترکیه است و در فاصله یک کیلومتری شرق موصل قرار دارد، منتقل شود. پس از تخلیه این تانکرها کامیون ها به منطقه باز می گردند تا دوباره بارگیری شوند. در این میان مرزبانان و باندهای قاچاق رشوه‌های هنگفتی دریافت می‌کنند.

یاقیش افزود نفت داعش وارد ترکیه می شود و از آن جا به کمک واسطه ها و در رأس آنان فردی به نام دکتر «فرید» به شهر سیلوبی در استان شرناق در جنوب شرقی ترکیه منتقل می شود. دکتر فرید پنجاه سال سن و دو گذرنامه یونانی و اسرائیلی دارد. 

وزیر خارجه اسبق ترکیه همچنین گفت داعش روزانه سی هزار بشکه نفت خام تولید می کند و در هر بشکه بین پانزده تا هجده دلار سود می برد. سپس اسرائیل آن را به قیمتی بین سی تا سی و پنج دلار به کشورهای کنار دریای مدیترانه می فروشد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
اردوغان و پسراش نفت داعش را خرید می کند اقا پوتین راست می گویید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
اقای اردوغان باصدای رسا و برای چند بار اعلام کرده اند در صورت به اثبات رسیدن خرید نفت از داعش استعفا میدهد.الان همه عالم میدانند که اقای اردوغان وفامیل محترم تاجر نفت داعشی اند. پس بعنوان یک سیاستمدار صدیق میبایستی استعفائ خودرا تقدیم پارلمان ترکیه نمایند .انشائ الله.
آخرین اخبار