گسترش نقش روسیه در عرصه میدانی در سوریه، محاسبات ارتش رژیم صهیونیستی را به هم ریخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: گسترش نقش روسیه در عرصه میدانی در سوریه، محاسبات ارتش رژیم صهیونیستی را به هم ریخت. فرماندهان این ارتش، اذعان کرده اند این حجم از حضور روسیه با استفاده از تجهیزات پیشرفته در صحنه سوریه، به هیچ وجه در محاسبات مربوط به چالش های پیش روی تل آویو، لحاظ نشده بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش ساخت، ارتش اسرائیل، پس از استقرار سامانه های موشک ضدهوایی اس 400 روسیه در سوریه، برای مواجه شدن با مسائل غافلگیرکننده بیشتر در جبهه شمالی آماده می شود. یک افسر ارشد ستاد مشترک ارتش اسرائیل اذعان کرد، حوادثی که در دو ماه اخیر رخ داده، ارتش اسرائیل را غافلگیر کرده است.

 وی افزود، ما حتی در رویا هم فکر نمی کردیم که شاهد استقرار سامانه اس 400 در سوریه باشیم و انتظار نداشتیم موشک های کروز در حملات روسیه در سوریه استفاده شود. این افسر صهیونیست می افزاید شرایط به طور جدی تغییر کرده است و ارتش اسرائیل باید خودش را با این تغییرات وفق دهد و آماده تحولات غیرمنتظره دیگری باشد. این تحولات، با ارائه طرح رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی همزمان شده است که مبتنی بر احتمال وقوع رویارویی شدید با حزب الله مجهز به بیش از یکصد هزار فروند موشک بعلاوه احتمال افزایش تنش ها با نوار غزه و کرانه باختری است. 

روزنامه هاآرتص نوشت، ارتش اسرائیل درباره چگونگی دادن بهترین پاسخ به حملات انفرادی فلسطینیان به در بسته خورده است. این روزنامه افزود، برنامه نظامی پیشنهادی گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش که تا این لحظه به شورای وزیران ارائه نشده است، روی مقابله با مجموعه ای از تهدیدات مانند حملات سایبری، حملات پرحجم موشکی، حملات هدفمند به زیرساخت ها و تاسیسات راهبردی بعلاوه درگیری های مرزی و وقوع عملیات مقاومت گسترده در صحنه فلسطین متمرکز است. این روزنامه می افزاید، واکنشی که ارتش اسرائیل دنبال تحقق آن است متکی به توسعه هماهنگی و فعالیت هماهنگ شاخه های مختلف نیروهای زمینی، هوایی و دریایی و همچنین سرویس جاسوسی و جنگ سایبری است و دادن پاسخ مناسب به این چالش ها، نیاز به زمان زیادی دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار