رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان قارچ گفت: در برنامه ششم توسعه افزایش تولید پیش‌بینی شده که به سبب بحران کمبود نقدینگی تحریم‌ها و کاهش قدرت خرید مردم برنامه منسجم نیست.

محمد حسن افشار رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان قارچ در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت تولید قارچ اظهار داشت: در حال حاضر ماهانه 400 هزار تن قارچ در کشور تولید شده که از این میزان بخشی به عراق، امارات و کشورهای همسایه شمالی صادر می‌شود و از طرفی با توجه به وضعیتی  که بین روسیه و ترکیه پیش آمده می‌تواند شرایط خوبی برای کشور ما باشد تا بخشی از تولیدات خود را به بازار روسیه صادر کنیم.

وی با اشاره به مشکل تولیدکنندگان گفت: بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان کمبود نقدینگی است و از طرفی تسهیلات با نرخ بهره 18 الی 21 درصد نمی‌تواند مرهمی بر درد تولید کنندگان باشد زیرا هیچ واحد کشاورزی در ایران بیش از 20 درصد سوددهی ندارد.

افشار بیان کرد: قیمت قارچ روزانه متغیر است اما اکنون قیمت برای مصرف کننده 5 هزا رو 500 تومان بوده که با توجه به هزینه تمام شده 5 هزار و 800 تومان زیان تولید کنندگان را در واحد سطح نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان قارچ در خصوص برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه افزایش تولید پیش بینی شده اما باتوجه به علاقه تولیدکنندگان مبنی بر افزایش تولید به سبب بحران، کمبود نقدینگی، تحریم، کاهش قدرت خرید مردم برنامه منسجم و درستی نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار