مجید ابهری، آسیب شناس در گفتوگو با خبرنگار
حوزه جوانان و خانواده اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: چاپلوسی در مدیریت یک آفت بزرگ است، چرا که موجب میشود تا فرد چاپلوس دیگر گوشی برای شنیدن راهنماییها، دلسوزیهای مخلصانه و انتقادهای منطقی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه چاپلوسان با ظاهری آراسته سعی در جذب مخاطب میکنند افزود: گاهی در دادوستدها، بازدیدهای شغلی، اداری، فامیلی و دوستانه با افرادی روبه رو میشویم که بیش از حد متعارف، با گفتاری نرم و شیرین، زبان به تعریف از دیگران باز میکنند که این افراد در بیشتر مواقع در حال چاپلوسی هستند.
ابهری تصریح کرد: افرادی که بدون شناخت یا علاقه از دیگران بیش از حد تعریف میکنند، زمینههای انتقاد درست و منطقی را از بین برده و درباره تواناییها و صفات خود، شنونده را به اشتباه میاندازد.
این آسیب شناس در پایان گفت: اگر فرهنگ چاپلوسی در یک سازمان گسترش یابد، زمینه برای خدمت افراد مخلص و معتمد تنگ شده و کار به دست متملقان و زبان بازان می افتد و آنگاه دروغ و نیرنگ جای واقعیت را میگیرد.
انتهای پیام/