چاپلوسی در مدیریت موجب خود فراموشی، خود بزرگ بینی و خود خواهی در فرد می‌شود و دلسوزی مخلصانه را از بین می‌برد.

مجید ابهری، آسیب شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: چاپلوسی در مدیریت یک آفت بزرگ است، چرا که موجب می‌شود تا فرد چاپلوس دیگر گوشی برای شنیدن راهنمایی‌ها، دلسوزی‌های مخلصانه و انتقادهای منطقی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه چاپلوسان با ظاهری آراسته سعی در جذب مخاطب می‌کنند افزود: گاهی در  دادوستدها، بازدیدهای شغلی، اداری، فامیلی  و دوستانه با افرادی روبه رو می‌شویم که بیش از حد متعارف، با گفتاری نرم و شیرین، زبان به تعریف از دیگران باز می‌کنند که این افراد در بیشتر مواقع در حال چاپلوسی هستند.

 
ابهری تصریح کرد: افرادی که بدون شناخت یا علاقه از دیگران بیش از حد تعریف می‌کنند، زمینه‌های انتقاد درست و منطقی را از بین برده و درباره توانایی‌ها و صفات خود، شنونده را به اشتباه می‌اندازد.

 
این آسیب شناس در پایان گفت: اگر فرهنگ چاپلوسی در یک سازمان گسترش یابد، زمینه برای خدمت افراد مخلص و معتمد تنگ شده و کار به دست متملقان و زبان بازان می افتد و آنگاه دروغ و نیرنگ  جای واقعیت را می‌گیرد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار