کیفیت چاپ کتاب، از جمله مسائلی است که در هنگام خرید کتاب به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت دارد.

محمدرضا ترکی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مسائل مهم در خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کیفیت و نحوه چاپ کتاب از جمله مسائلی است که در هنگام خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت دارد، البته در این میان باید به کتاب‌های مرجع نیز توجه کرد. آن هم کتاب‌هایی که بیشتر محل استفاده عموم مردم در کتاب‌خانه‌ها است.

وی افزود: خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فی‌النفسه کار خوبی است. آنچه در این بین اهمیت دارد، مناسب بودن کتاب‌های ارائه شده در کتاب‌خانه‌های عمومی پس از خرید آن است. خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به ناشران و نویسندگان در این امر کمک کند.

این شاعر با اشاره به متعارف بودن خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشته، بیان کرد: در طی سالیان گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی هیئت امنای کتابخانه‌های کشور تعدادی کتاب خریداری می‌کردند. در این بین کتاب‌های شعر نیز وجود داشت.

ترکی تصریح کرد: مسئله مهم در خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که این مسئله حمایتی از ناشران کشور خواهد بود و به فروش کتاب آن‌ها کمک می‌کند.

گفتنی است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول یک هفته گذشته لیست خرید کتاب توسط این وزارت‌خانه را بر روی سامانه اینترنتی خود قرار داد. در این لیست بیش از 30 هزار عنوان کتاب ذکر شده بود. در این بین نام کتاب‌های مرجع و مورد نیاز کتاب‌خانه‌های عمومی کشور دیده می‌شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار